Gå til innhold

Utnytte netcom smutthull?


Anbefalte innlegg

Leste i Finansavisen at mange netcom telefoner er såpass substituerte at det lønner seg å opprette et abonnement, for så å betale oppsigelsesgebyr på 1500kr.

 

Vurderer å kjøpe en SE P1i, som selges til 2290 hos netcom.no, legger du til 1500 i prisen for du 3790, som er 200 kr billigere enn elkjop.no nettpris.

 

ikke store summer å tjene, men jeg kunne godt tenkt meg å spart den 200-lappen.

 

Noen som har erfaring med å opprette netcom abonnement, for så å si det opp dagen etterpå?

 

Skulle ikke være noen etableringsgebyr eller lignende, ut i fra det jeg har lest på netcom.no

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og du kan også velge hvilken abonement du vil ha..

Jeg gjorde det smutthullet da jeg kjøpte Nokia 6110 Navigator (gjorde det før ble det publisert at man kunne utnytte hullet) Bare at det var låst til Tele 2, kjøpte mobilen for 1000 kr på Lefdal, også skal jeg betale 2000 kr for å låse det opp, altså så får jeg mobilen for 3000 kr, sammenlignet med billigste nettbutikk til 3500 kr. Og mobilen uten abonement koster 4500 kr på Elkjøp, så jeg tjente litt der ;)

Lenke til kommentar

Det er jo litt morsomt at et avisoppslag måtte til før folk skjønte disse mulighetene :)

 

Alle operatørene har jo denne muligheten.. Gebyrene varierer bare litt.. Hvis jeg ikke husker helt feil så:

 

Netcom: 1500

Telenor: 1400

Tele2: 2000

 

Gjelder da for f.eks Telenor Supermin, Netcom Active Talk og f.eks Tele2 Mobil Pluss.

 

Inne i Oslo hadde jeg faktisk flere kunder innom min Elkjøp butikk som mer eller mindre "levde" ved å spekulere på dette. Jeg tok det da videre med mine kontakter hos operatørene, men de gjorde ingenting de.

 

Det hele er sikkert en vel kalkulert "risiko" ifra operatørenes side.

 

mvh

 

Torbjørn

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...