Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PCen låser seg rett etter oppstart


Anbefalte innlegg

Jeg har fått et problem med at PCen låser seg rett etter oppstart. Jeg kan ennå styre muspekeren, men jeg får ikke gjort noe. Operativsystemet er XP professional og maskinen har fungert utmerket før problemet oppstod.

 

Jeg har prøvd følgende:

 

-Avinstallere det siste jeg har installert på maskinen.

 

-Avinstallere Northon internet security (som har vært oppdatert og operativt hele tiden)

 

-Ta en recovery av maskinen til en tidligere dato.

 

-Se i taskmanger om jeg kan se hvilken prosess som lager problemet.

 

-Koble fra internett.

 

Takker for alle innspill...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja antaklivis taskmanager som låser seg

Taskmgr.exe.

 

Så prøv følgene.

logg på sikkerhetmodus administrator.

Kontrollpanel-brukerkontoer

lag ny konto.

boot log deg på den konton og se om det går bra.

 

Låser deg seg i sikkerhetmodus.

Må du teste minne og hd.

Memtest 86+ 1.70 fra dos

http://www.memtest.org/

 

Chkdsk /r/f fra dos.

 

Bruke gjennoppretting fra windows er ofte en vits.

Skaff deg et bra speilbilde program.

Enklere enn dette blir det ikke,jeg syns den er bedere enn ghost.

http://www.acronis.com/homecomputing/products/trueimage/

 

Jeg har også Acronis Universal Restore som betyr at jeg

kan ligge inn mitt win på alle pcer uansett hardware.

 

 

Da hadde du sluppet denne posten.

Endret av SNIPPSAT
Lenke til kommentar

har opplevd dette 2 ganger, og begge gangene viste det seg at det var hd`n som var i ferd med å ta kvelden.. og begge diskene var en P120 250gb samsung disk.. merkelig sammentreff, eller en dårlig serie? uansett.. en mulig årsak

 

(OT: tar gjerne imot tips om en god 320-500gb hd med minst mulig støy/skiver og ikke minst driftssikkerhet, hehe)

Lenke til kommentar

Jeg vet hva sikker modus er, men jeg var sikker på at det var F8, noe som ikke funket. Jeg har også hatt litt problemer med minnet da maskinen var ny, men det løste seg ved å skru opp spenningen 100 mV. Da fikk jeg blåskjerm når minnet begynte å bli belastet, så det er ikke helt det samme denne gangen.

Lenke til kommentar

Jeg fikk startet den i sikker modus med F8 som jeg har prøvd før. Har nok trykket litt for tidlig i oppstarten. I sikker modus fungerer maskinen fint. Skal teste minnet uansett siden problemene oppstod sist først når jeg begynte å bruke store deler av det.

 

Skal jeg bare fortsette å avinstallere programmer og se hva som skjer?

Lenke til kommentar

Norton_Removal_Tool.exe

http://www.findfiles.com/search.src?type=c...ins&file=Norton

 

Får du oprettet en konto kan det fikse det.

Da er det bare og slette den gamle

 

Slett pagefile.sys ny lages boot.

Denne kan lage problemer.

Defragmering håper du gjør det.

win sin innebygde defragmer ikke pagefile.sys.

Diskeeper er mitt valg

 

Et jo mange av disse

Dette er en av de beste(er vel 30 dager fri)

Har online scan også.

http://www.amustsoft.com/registrycleaner/

Endret av SNIPPSAT
Lenke til kommentar

PS: Prøvde hva som skjedde dersom jeg fortsatte å trykke på musknappene etter at den låste seg og da låste muspekeren seg også samtidig så jeg fikk den karakteristiske pipelyden.

 

Versjonen jeg har av Windows XP pro er en jeg fikk lånt av skolen, men jeg har passet på å ikke installere genuine advantage. Kan det likevel være at Bill har sendt meg en ny pille som lager problemer?

Lenke til kommentar

Skaff deg en bootCD ala BartPE eller lignende og boot fra CD/minnepenn. Da vil du kunne slette pagefile.sys

 

Jeg hadde en maskin med samme symptomer inn til rep i går og fikk den sånn passelig opp etter å ha kjørt chkdsk /f etter boot med BartPE. Viste seg at disksystemet (som til alt overmål var FAT32!) hadde en bad block. Etter denne bke ironed out ble maskina hakket friskere...

 

*Tronaldo*

 

EDIT: feilstaving

Endret av *Tronaldo*
Lenke til kommentar

Hei igjen.

 

Nå har jeg prøvd det meste uten at det ble noe bedre, så jeg fikk ut det jeg trengte og formaterte. Selvfølgelig fortsatte problemet med ny installasjon av windows, og siden memtest ikke har feilet ennå, regner jeg med at det er HDen som har sviktet meg.

 

Da har jeg to spørsmål:

 

1. Jeg har en WD2500JD-00HBB0 installert. I bios står den som IDE, men noen steder på nettet leser jeg at dette er en SATA disk. Kan noen hjelpe meg så jeg vet hva jeg skal bestille??

 

2. Jeg tenkte jeg skulle kjøpe noe mer minne til maskinen når jeg først var i gang så hvordan finner jeg ut hva jeg skal kjøpe på en enkel måte (Har 2GB men ønsker 4GB)?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...