Gå til innhold

Trenger ny 24"


kniggit

Anbefalte innlegg

Trenger en ny LCD-skjerm, som jeg først of fremst skal bruke til spilling, film o.l. på PC. Vil helst ha en 24" med 1920 x 1200 i oppløsning. Prisen bør ikke overstige 6000 kroner, selv om jeg gjerne tar imot anbefalinger som er dyrere. Har lest en del om BenQ skjermer og Dell, men er ikke helt sikker på hvilken skjerm jeg bør kjøpe.

 

Jeg har også tenkt på å kjøpe en Playstation 3 i tillegg, så en skjerm som støtter den ville vært bra. TV-en min er en 32" med bare 1360 x 768 i oppløsning, så jeg lurer på om en relativt liten skjerm med bedre oppløsning vil være bedre tl PS3? en skjerm med 1920 x 1200 vil støtte 1080p right?

 

edit: hva er forskjellen på BenQ FP241WZ og BenQ FP241W?

 

 

håper på svar :)

Endret av kniggit
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
På fredag fikk jeg en Samsung SyncMaster 245B inn døren her, og må si jeg er veldig fornøyd. 1920 x 1080 oppløsningen er bare deilig. Blir vanskelig å sitte foran en mindre skjerm etter dette. Til en pris i underkant av 5000,- er dette mye skjerm for pengene.

9210763[/snapback]

 

Hvordan er fargene på skjermen? Jeg er litt redd for den skjermen pga panelet. Lurer på en BenQ, men det er 1500 kr dyrere.

Lenke til kommentar
På fredag fikk jeg en Samsung SyncMaster 245B inn døren her, og må si jeg er veldig fornøyd. 1920 x 1080 oppløsningen er bare deilig. Blir vanskelig å sitte foran en mindre skjerm etter dette. Til en pris i underkant av 5000,- er dette mye skjerm for pengene.

9210763[/snapback]

det står da 1920 x 1200 i linkyen din..

9210771[/snapback]

Stemmer det :cry: . Det er TV'n som er 1920 x 1080.

 

Hvordan er fargene på skjermen? Jeg er litt redd for den skjermen pga panelet. Lurer på en BenQ, men det er 1500 kr dyrere.

9210771[/snapback]

Fargene er helt supre. Jeg gikk fra en NEC 1770 til denne skjermen, og synes bildet er klarer og fargene er skarpere nå. Er det noen måte å teste det? (-bedre enn et sløret rødvinstungt øye)

Lenke til kommentar
På fredag fikk jeg en Samsung SyncMaster 245B inn døren her, og må si jeg er veldig fornøyd. 1920 x 1080 oppløsningen er bare deilig. Blir vanskelig å sitte foran en mindre skjerm etter dette. Til en pris i underkant av 5000,- er dette mye skjerm for pengene.

 

https://prisguiden.no/product.php?productId=45468

 

Hva med denne skjermen?

Har den selv og den er helt utrolig digg, har ikke noe å utsette på den.

 

vil disse skjermene være mulig å koble en ps3 med 1080p til?

Endret av kniggit
Lenke til kommentar
På fredag fikk jeg en Samsung SyncMaster 245B inn døren her, og må si jeg er veldig fornøyd. 1920 x 1080 oppløsningen er bare deilig. Blir vanskelig å sitte foran en mindre skjerm etter dette. Til en pris i underkant av 5000,- er dette mye skjerm for pengene.

 

https://prisguiden.no/product.php?productId=45468

 

Hva med denne skjermen?

Har den selv og den er helt utrolig digg, har ikke noe å utsette på den.

 

vil disse skjermene være mulig å koble en ps3 med 1080p til?

9223051[/snapback]

 

 

Ja, begge skjermene kan kobles til ps3 med 1080p. Du trenger en dvi til hdmi overgang, kjøp gjerne kabel eller overganger som støtter 1080p, men jeg tviler du vil se forskjell på det og en vanlig kabel. Pass på at det er rette dvi-hdmi overgang.

Endret av Yidaki
Lenke til kommentar

Har selv BenQ 241W og er strålende fornøyd. Denne har også HDMI, slik at du ikke trenger noen overgang fra HDMI til DVI, slik en nevnte over.

 

Forskjellen mellom W og WZ er vel i hovedsak design og en fancy spillmodus og nativ 1:1 pixelmapping fra første produksjonsmodell.

 

241W kom heller ikke med 1:1 pixelmapping på de første modellene, men de senere (inkludert den jeg har hatt i 3 måneder) har oppdatert firmware som støtter dette.

 

Både X360 via komponent, HD DVD og film/spill over DVI på PC er strålende.

Sprudlende farger og imponerende bra kontrastnivå når du har stilt skjermen inn etter lysforholdene i rommet.

Det eneste jeg egentlig har å sette fingeren på må være en svak backlight bleed i øvre kant når rommet er helt mørkt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...