asuspc Skrevet 2. august 2007 Skrevet 2. august 2007 Akkurat satt sammen ny PC og får den ikke til å starte : Hovedkort: P5W DH Delux CPU : C2D E6600 Memory : 2 GB PSU : Hiper 580 Når jeg skrur på strømmen på PSU lyser power på hovedkortet grønt. Når jeg trykker inn Power-knappen snurrer cpu-vifta såvidt rundt, og så slutter den. Ingen feilkoder og hovedkortet lyser fortsatt grønt.
Ethernet Skrevet 2. august 2007 Skrevet 2. august 2007 (endret) Akkurat satt sammen ny PC og får den ikke til å starte : Hovedkort: P5W DH Delux CPU : C2D E6600 Memory : 2 GB PSU : Hiper 580 Når jeg skrur på strømmen på PSU lyser power på hovedkortet grønt. Når jeg trykker inn Power-knappen snurrer cpu-vifta såvidt rundt, og så slutter den. Ingen feilkoder og hovedkortet lyser fortsatt grønt. 9196222[/snapback] Pass på at alle kabler er koblet skikkelig i? Edit: Og at RAM-brikkene er skikkelig i Endret 2. august 2007 av Ethernet
asuspc Skrevet 2. august 2007 Forfatter Skrevet 2. august 2007 Gått over kablene og de sitter godt. Sjekket memory og det ser ut til å sitte i.
Ethernet Skrevet 2. august 2007 Skrevet 2. august 2007 Gått over kablene og de sitter godt. Sjekket memory og det ser ut til å sitte i. 9196278[/snapback] Hmm. Hvor mange watt er din PSU ? Husker jeg brukte for mye strøm til at PSU'en min taklet det, før
snippsat Skrevet 2. august 2007 Skrevet 2. august 2007 (endret) Prøv og resette cmos. En minne brikke. Har vel noe mere i my faq 680 sign. Se i manual er kansje ikke lik reset. Endret 2. august 2007 av SNIPPSAT
asuspc Skrevet 2. august 2007 Forfatter Skrevet 2. august 2007 Prøvd med en og en minnebrikke. PSU er 580W så det burde ikke være problemet.
Quote Skrevet 3. august 2007 Skrevet 3. august 2007 Du har vel ikkje nokre unødvendige vifter som kan stjele straum? Hadde ein kompis med eit lite neon inni pc-en. Han har 600W PSU. Pc-en starta ikkje når det lyset stod på. Så gå over viftene, start bare med cpu-vifta på. Prøv å bare koble straum til Hovudkort og evt. skjermkort. Sjå om du får skjermbilde då. Ikkje gje straum til cd-rom, harddisk osv. Her må du prøve å eliminere komponentar som kan vere defekte. Har du ein kamerat med samme minne som deg? prøv brikkene hans. Har du ein kamerat med samme socket som deg? Prøv CPU-en hans. Prøv straumforsyninga i hans pc. Du kan muligens teste minnet ditt i PC-en hans. Viss alle komponentane dine fungerer i pc-en hans, står du igjen med at hovudkortet er gåent.
MirMic Skrevet 3. august 2007 Skrevet 3. august 2007 Har vaert borti no av de samme med en pc for en del år siden. Der startet alt av vifter og leds å jeg fikk en fin liten blinkenede markør øverst i venstre hjørne på skjermen å det var alt. De som var feil der var at ram'en jeg hadde ikke var støttet av HK. Så skjekk lista til produsenten. Ram som er støttet finner du i manualen kan lastes ned på asus sin side. Jeg så fort i mellom PDF'en å listene for ram'en ligger på side 16-20. noen mer info om HK (Kan hende det er noe med dette å gjøre) : http://event.asus.com/2006/mb/P5W_DH_DELUXE_faq.htm
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå