Gå til innhold

kjøpe ny eller brukt N95?


Anbefalte innlegg

hei.

 

Skal om ikke lenge kjøpe meg en Nokia N95. Det jeg da "sliter" med er om jeg skal kjøpe ny eller brukt.

 

har fått tilbud om å kjøpe en N95 som er bukt i 2 uker.

 

Dette er tatt utifra salgsannonsen:

 

"Hei, VURDERER å selge min Nesten nye nokia n95, med 3 års forsikring, vis budet blir riktig

kjøpte denne mobilen for ca 2 uker siden, er god som ny+ litt bedre, er oppgradert software og kjøpt minnebrikke(512mb, største dei hadde akk da ), noe som ikje følger med mobilen når den blir kjøpt i butikken, dette er "sand" versjonen.

dette er en VELDIG bra mobil, med gps, 3g, mp3, 5 megapixel kamera +++++++++, aaaaaaalt for masse å fortelle om mobilen..

men den er DIGGG!

selges pga penge mangel kommer sikkert til å angre"

 

Jeg kan bytte mot min nokia 6630 pluss et ubestemt mellomlegg.

 

Alternativet er å kjøpe en helt ny på Elkjøp for 6000kr.

 

Hva burde jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
En 2 uker gammel telefon er normalt sett som ny å regne. Er prisen hyggelig, ser jeg ingen betenkeligheter med det. Man får jo med kvittering/garanti.

9196684[/snapback]

 

har fått hvite at det er noen små riper i den og at beskyttelsen ikke lenger er på skjermen. Men det er 3 års garanti på den og den blir levert i eske. Hva er denne vert mener dere?

Lenke til kommentar

Spør du meg virka annonsen passe useriøs. Uansett, IKKE betal på forhånd. Det størse minnekortet av den typen var ihvertfall ikke på 512 mb. Det er vel over et halvt år siden at 2gb-versjonen av MicroSD kom ut. Dessuten blir 512 mb fort for lite, så det er ikke noe godt argument. 2gb kort fåes jo for ca 200 kroner.

 

Og hvordan gjøres det med forsikringa? Den må jo dras over i ny eiers navn?

Lenke til kommentar
Spør du meg virka annonsen passe useriøs. Uansett, IKKE betal på forhånd. Det størse minnekortet av den typen var ihvertfall ikke på 512 mb. Det er vel over et halvt år siden at 2gb-versjonen av MicroSD kom ut. Dessuten blir 512 mb fort for lite, så det er ikke noe godt argument. 2gb kort fåes jo for ca 200 kroner.

 

Og hvordan gjøres det med forsikringa? Den må jo dras over i ny eiers navn?

9196782[/snapback]

 

ja du sier noe der. har snakket med vedkommende over mail og dette skiver han i mailene:

 

Mail 1: "de va 3 års garanti som eg betalte ekstra for ihvertfall.. har esken her ja, så kan få den i den.. ja, litt riper e de jo i alle mobiler da.. men den er ganske strøken ja.. men beskyttelsen på skjermen e ikje her lenger da.. "

 

 

Mail 2: "nesten ingen riper i skjermen, bare sånne som kommer av å ha den i lomma..

men den er strøken den å

i esken er de: lader, audio/video kabler og headsett alt som følgte med..

ja, har kvitering, å den e forresten kjøpt på expert"

Lenke til kommentar

Hvis han har behandla mobilen like godt som han er god til å skrive, så trur jeg nok jeg hadde styrt unna! :p Jeg har kun fått en bitteliten, nesten usynlig lita stripe på skjermen på min hTC S710, og den fikk jeg i april. Jeg har brukt den på jobb i fire uker, inne på en fabrikk der den har vært litt utsatt, men allikevel er den så og si helt strøken. At denne telefonen har noen riper etter to uker, mener jeg tyder på uforsiktig bruk. Dessuten virker det ikke helt som om personen som skal selge helt veit hva han prater om.

 

Dessuten er jo følelsen av å ha kjøpt noe nytt, en bedre følelse enn å ha kjøpt noe brukt, selv om den er to uker. Jeg er ihvertfall ytterst skeptisk til denne selgeren som ikke klarer å ytrykke seg formelt, og som ikke helt veit hva han snakker om mtp forsikringa.

 

EDIT:

Mail 2: "nesten ingen riper i skjermen, bare sånne som kommer av å ha den i lomma.. 

men den er strøken den å 

9196882[/snapback]

Er lomma strøken den også? :!:

Endret av >Jonas<
Lenke til kommentar

Hehe, litt enig i det folk skriver her. Hadde vært veldig skeptisk til selgeren pga skrivefeil i annonse osv. Hadde selv Nokia N95 i en mnd, ingen synlige merker i den etter "normalt bruk" i det hele tatt da. Spør han om det er slark i sliden på telefonen :)

 

Uansett, enig i at nytt er best :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...