Gå til innhold

Sunburst through the sky


Anbefalte innlegg

Liker godt når solen trenger gjennom skyene. Fint lys på dette bildet synes jeg. Hva synes dere? (PS: Har fjernet to strømledninger. Kanskje noe dårlig redigeringsarbeid fra meg. Bildet er ellers beskjært noe i bunn og skarpet en smule)

 

post-6038-1185990387_thumb.jpg

Endret av sdhild99
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette bildet har så absolutt potensiale. Det er et meget fint lys som du har klart å fange opp og den blå fremtoningen til bildet gir det en kald og behagelig stemning. Men det er flere ting som etter min mening kan gjøre bildet bedre:

 

1. Croppe bort trærne som stikker frem til hø.

2. Gjøre himmelen enda mer dramatisk ved å øke kontrasten samt highlights. Ved å øke highlights (via kurveverktøey på photoshop) får du også lyset mer frem.

3. Croppe bittelitt i bunnen av bildet slik at horisonten senkes.

4. Øke fargemetningen og kontrast generelt.

Lenke til kommentar

Hei, takk for kritikk.

 

Jeg har forsøkt å justere på bildet vha Shadows/Highlights, curves og levels, men får ikke til å hente noe særlig her. Ved å øke Shadows for å lysne de mørkeste partiene forsvinner den lille fargen som finnes på fjellene i midten av bildet. Ved å øke både konstrast og fargemetning ser jeg ikke særlig forskjell.

 

Jeg føler at det er lite å hente, justeringsmessig, på akkurat dette bildet. I tillegg opplever jeg at bildet raskt ser veldig kunstig ut når jeg begynner å justere.

 

Mange bilder 'svarer' raskt på justering, men dette bildet får jeg ikke så mye respons fra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...