Gå til innhold

Bildeserie fra sommerferien


IceFox

Anbefalte innlegg

Har i løpet av sommerferien tatt nokså mange bilder, men fant i farten tre stykker som jeg er ganske fornøyd med. De to første er tatt i Risør, mens det siste er tatt i Canada. Vil bare informere om at jeg er nybegynner, og at jeg nettopp har begynt med foto. Alle bildene er tatt med et Canon 400D.

 

Kom gjerne med konstruktiv kritkk :yes:

post-108702-1185979949_thumb.jpg

post-108702-1185979988_thumb.jpg

post-108702-1185980022_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal kort prøve å formidle mine umiddelbare tanker om disse bildene:

 

Bilde1:

Ser interesant ut ved første øyekast, men er ikke helt til mål etter min mening. Fiskehistorien blir litt subtil og jeg lurer på hva den glidelåsen egentlig er med for og blir litt dominerende i bilde for meg uten at jeg skjønner hvorfor den er der. Selve fiskerdskapen blir litt utenfor dof. Syns motivet har fine farger og lys bortsett fra bakgrunnen som blir for lys i forhold til resten i mine øyne.

 

Bilde2:

Ble alt for mørk for min skjerm. Når jeg ser på det ser det ut til å ha potensiale, men jeg har ofte lett for å tenke slik om mørke bilder helt til jeg ser de i mere lys. Jeg hadde forsøkt å gasse på litt fill-light på dette for å se om det kunne bli noe. Slik det er nå fungerer det ikke for meg ihvertfall.

 

Bilde3:

Fint motiv med fine farger. Er usikker på plasseringen av trafikklyset - det kommer liksom litt i veien for bygningen samtidig som det er med på å gi perspektiv til motivet. Er også litt usikker på bygningen til venstre- Den ser voldsomt skjev ut - hele bildet ser igrunn litt skjevt ut - kunne kanskje vært en ide å rette litt på det.

 

Likte bilde 1 og 3 best - hvor bilde 3 tenderer til å falle mest i smak. Jeg syns det er gode bilder som et utgangspunkt med tanke på at du er nybegynner som du selv sier. Keep up the good work.

Lenke til kommentar

Bilde 1 er tatt fra min første fotosession, og jeg bare lekte med kamerea egentlig. Av den grunn er objektene i bildet egentlig kun ren tilfeldighet desverre, da det er broren min som klargjør fiskestanga på brygga, og jeg hoppet rundt og knipset bilder. Likevel likte jeg komposisjonen i bildet, men er absolutt enig med deg.

 

Bilde 2 er veldig vanskelig for meg å behandle. Her på den bærbare ser det akseptabelt ut, men hjemme på min andre skjerm ble den også alt for mørk. Veldig vanskelig å gjøre noe med, da folk har så forskjellig lyssetting på skjermene sine. Lagde en versjon hvor bakgrunenn var lysere, men da ble det atpåtil kornete.

 

Kan være enig med at komposisjonen i bilde 3 kan være litt rar, men synes den skrå bygningen ble litt morsom, samt jeg likte bildets helhet.

 

Skal fortsette og knipse mer, så får vi se hva jeg får til :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...