Gå til innhold

hjelp til Chipping av Wii

Larsi93

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Usikker på hvilke punkt du mener, mener du de største paddene (alstå strømforsyningspaddene?).

Hvilken transistor ble svidd? På wii-en eller på wiikeyen (ingen transistor på wiikey, bare mikrokontroller og noen passive komponenter).

http://www.wiikey.cn/images/installWiiKey.pdf

Kan du si hvilken av pad 1,2,3,4,5 og 6 som løsnet?

Et bilde kunne også vært til stor hjelp for å se hva som har skjedd....

Skrevet

Hvordan klarte du å svi vekk en transistor når du ikke skal lodde i nærheten av en transistor?

Bytt transistor da vel, eller kjøp ny WII.

Om loddepunktet har løsnet spiller ikke det noe rolle siden det er testpunkter.

Feilen har nok enten med at sikringen har gått eller den transistoren du snakker om.

Skrevet

Det er en overflate montert kondensator, hvis den ikke er ødelagt kan du lodde den på plass igjen på wiikey-en.

Skjønner dog ikke helt hvordan du har klart å gjøre noe med den, noe som leder meg til spørsmålet om hva slags loddebolt og hva slags tykkelse loddespissen har?

Hva er det som funker/ikke funker på wii-en nå? Får du skrudd den på?

Det jeg tror mest sansynligvis har skjedd (mulig at det er feil...) er at den padden som løsnet kan ha kommet borti (eller er borti) en annen pad slik at det har blitt en kortslutningseffekt. Blandt annet er den en stor pad ved siden av den som har løsnet som har motsatt polarisasjon og hvis de lager kontakt vil du få en kortslutning.

Skrevet (endret)
Det er en overflate montert kondensator, hvis den ikke er ødelagt kan du lodde den på plass igjen på wiikey-en.

Skjønner dog ikke helt hvordan du har klart å gjøre noe med den, noe som leder meg til spørsmålet om hva slags loddebolt og hva slags tykkelse loddespissen har?

Hva er det som funker/ikke funker på wii-en nå? Får du skrudd den på?

Det jeg tror mest sansynligvis har skjedd (mulig at det er feil...) er at den padden som løsnet kan ha kommet borti (eller er borti) en annen pad slik at det har blitt en kortslutningseffekt. Blandt annet er den en stor pad ved siden av den som har løsnet som har motsatt polarisasjon og hvis de lager kontakt vil du få en kortslutning.

9182726[/snapback]

kondensatoren sitter på men er helt svart der den skulle være gul

noen mulighet for og fikse det?

EDIT: alt virker når den står i stand by modus, men når den er på virker alt untatt dvd-romen som er helt død!

noen mulighet for og fikse det?

Endret av Larsi93
Skrevet

Hørtes merkelig ut det her. Sikker på at du ikke var uforsiktig på demonteringen av Wii'en, og ødela, eller glemte å sette inn, en av de to kablene som må taes ut når du åpner boksen?

Skrevet

Det som .skaarj sier kan være verdt å teste, tenker spesielt på den connectoren hvor du må vippe opp den saken. Sjekk at ledningen sitter ordentlig i og at de små kontaktområdene er vendt nedover når du setter den inn. Kan være litt tricky å få dyttet inn den ledningen ordentlig da den da bukter seg en del.

Hvis de bare er overflatisk svidd tror jeg det er greit (alstå at du bare har sveipet borti den med loddebolten). Hvis jeg klarer å se rett på på den figuren er den kondensatoren koblet mellom pluss spenningen og jord.

Hmm, noe som gjør at min mistanke ledes mot en kortsluttning, hvis det er sånn at kondensatoren har blitt svidd uten at du har gjort noe direkte kan den muligens kan ha tatt kvelden pga. av at pluss spenningen og jord har blitt kortsluttet.

Men vet du mer om hvordan denne kondensatoren ble svidd? Var det du som gjorde det eller skjedde det etter at du installerte og satte på strømmen?

En god ide når man utfører slike modifikasjoner er at før man setter på strømmen å teste med et multimeter om det er noen kortslutninger (i dette tilfellet kunne du f.eks. testet på de 6 punktene i den figuren).

Skrevet
Det som .skaarj sier kan være verdt å teste, tenker spesielt på den connectoren hvor du må vippe opp den saken. Sjekk at ledningen sitter ordentlig i og at de små kontaktområdene er vendt nedover når du setter den inn. Kan være litt tricky å få dyttet inn den ledningen ordentlig da den da bukter seg en del.

Hvis de bare er overflatisk svidd tror jeg det er greit (alstå at du bare har sveipet borti den med loddebolten). Hvis jeg klarer å se rett på på den figuren er den kondensatoren koblet mellom pluss spenningen og jord.

Hmm, noe som gjør at min mistanke ledes mot en kortsluttning, hvis det er sånn at kondensatoren har blitt svidd uten at du har gjort noe direkte kan den muligens kan ha tatt kvelden pga. av at pluss spenningen og jord har blitt kortsluttet.

Men vet du mer om hvordan denne kondensatoren ble svidd? Var det du som gjorde det eller skjedde det etter at du installerte og satte på strømmen?

En god ide når man utfører slike modifikasjoner er at før man setter på strømmen å teste med et multimeter om det er noen kortslutninger (i dette tilfellet kunne du f.eks. testet på de 6 punktene i den figuren).

9184146[/snapback]

Trur det var jeg som svidde den, for det kom litt mye tinn på det ene store punkte og da hang den fast i kondensatoren så jeg måtte borti den noen ganger for og få vekk tinnet.

Jeg har vært super forsiktig med og demont. den.

rart at dvd-romen virket når chippet satt der helt til jeg tok den av. ( har ikke prøvd og sette den på igjen )

Skrevet

Har du testet at de 2 kablene man må koble fra når man innstallerer chippen er ordentlig på plass (hvis disse ikke er på plass vil ikke DVD rommen få strøm, og vil da heller ikke funke)? Spinner motoren til DVD-rommen?

Skrevet
Har du testet at de 2 kablene man må koble fra når man innstallerer chippen er ordentlig på plass (hvis disse ikke er på plass vil ikke DVD rommen få strøm, og vil da heller ikke funke)? Spinner motoren til DVD-rommen?

9185341[/snapback]

Ja de er på.

Dvd romen er helt død når wiien er på.

Håper på hjelp!

Skrevet

Er vanskelig for meg å si noe bestemt uten å ha sett den eller sett bilde. Personlig har jeg ikke opplevd det (har du prøvd å søke på google etter folk som har hatt samme problem?).

Men jeg vil tro feilen skyldes en av to ting (evt. begge):

-kablene er ikke ordentlig på (du sier dem er på så...)

-noe er ødelagt (kan være som følge av en kortsluttning)

I det du skrudde på wii-en etter at du hadde fjernet wiikeyen og revet løst strømforsyningspadden, hørte du noe spesielt da eller luktet det røyk?

Prøver bare å få litt mer informasjon da det er vanskelig/umulig å si noe bare på grunnlag av den innformasjonen du har gitt.

Er du sikker på at den padden du har revet løs ikke ligger over noen andre padder?

Har du muligheten til å ta et bilde?

Skrevet
Er vanskelig for meg å si noe bestemt uten å ha sett den eller sett bilde. Personlig har jeg ikke opplevd det (har du prøvd å søke på google etter folk som har hatt samme problem?).

Men jeg vil tro feilen skyldes en av to ting (evt. begge):

-kablene er ikke ordentlig på (du sier dem er på så...)

-noe er ødelagt (kan være som følge av en kortsluttning)

I det du skrudde på wii-en etter at du hadde fjernet wiikeyen og revet løst strømforsyningspadden, hørte du noe spesielt da eller luktet det røyk?

Prøver bare å få litt mer informasjon da det er vanskelig/umulig å si noe bare på grunnlag av den innformasjonen du har gitt.

Er du sikker på at den padden du har revet løs ikke ligger over noen andre padder?

Har du muligheten til å ta et bilde?

9186474[/snapback]

nei det kom ingen lud eller lukt eller noe.

men vis den hadde vært kortsluttet hadde ikke den vært helt død i stand by og da?

padden ble ikke revet av men opp. og jeg bare brukte fingeren og satt den på plass igjen.

Skrevet

Jeg er usikker, mulig det er noen sikringer men har kun skrudd opp wii-en for å komme til DVD driven.

Husker ikke hvordan den padden du har revet av ser ut men det er kun en bane som leder til den? Skulle ikke sluttet å funke bare fordi den ble revet av... hmm...

Vet at det er noen som driver å reparer wii-er etter de er skaddet o modding men de holder til i england. Ville kanskje prøvd å spurt om dette på http://psx-scene.com/forums/nintendo-wii-forums/. Der er det sikkert noen som har hatt liknende problem og som kanskje kan hjelpe deg mer.

Skrevet
Det finnes en sikring på dvd kortet. Er helt sikkert den som har gått når den oppfører seg slik.

9190950[/snapback]

vet du hvor jeg kjøper ny sikring til dvdromen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...