Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pc'n piper på oppstart


Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp rigget min nye pc.

 

Utstyr:

 

Prosessor: AMD Athlon 64 X2 5600+ 2.8GHz Socket AM2, 2MB

 

Hovedkort: Asus M2N-SLI Deluxe, nForce 570 SLI,, Socket-AM2, DDR2,2xGbLAN,ATX, PCI-Ex16

 

RAM: Crucial DDR2 BallistiX PC6400 2048MB CL4,

,Kit w/two BallistiX 1024MB's, E.P.P

 

Gpu: Gainward GeForce 8800GTS 320MB GDDR3,, PCI

-Express, "BP8800GTS-320M-TV-DD"

 

Dvdspiller: NEC DVD-brenner AD-5170 IDE Black OEM, DVD

+R/+RW/DVD-R/-RW (Dual layer)

 

Psu: NorthQ 4001AL, 400W Metallic Blå, 120mm, Vifte, 12-17dBA, 2xSATA, PCI-E, 20/24pin

 

Floppy: Bare en gammel en som jeg tok fra en fujitsu simens

 

Alt er rigget i en überharry uv/blå Northq 2500.

 

Jeg rigget alt, sjekket bruksanvisningene og sjekket koblingen igjen.

 

Men når jeg slår den på piper den, alle vifter virker (psu,gpu og prosessor).

Problemet er at pipingen ikke stopper, jeg vet jo at POST skal pipe og det gjør den

(Biiip bip bip bip som betyr? :hmm: har ikke funnet noen liste med POST lyder ennå) men det er en konstant pipelyd som aldri stopper.

 

Jeg har sjekket om det er system panel speakeren, men den er det ikke.

Er ganske usikker på hvor pipingen kommer fra og den piper ivei mens alt summer og kjører fint (Tror jeg da :whistle: ).

 

GPU'en er ikke koblet til strømforsyningen, da bruksanvisningen sa at mitt ikke skulle kobbles til ekstra strøm (bare i SLI?)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Erfaringsmessig er det feil med skjermkort eller RAM, når jeg får beep-codes og ikke bilde på en nybygget maskin. Forsøk å kryssbytte disse elementene.

9179224[/snapback]

 

Du mener jeg skal starte med bare prosessor, så sette inn en ram brikke så den andre og tilslutt gpu?

Lenke til kommentar

Nei. Jeg mener at du bør teste grafikk-kortet i en annen PC (som du vet virker) OG et annet grafikk-kort (som du vet virker) i den nye PC'en.

 

Samme prosedyre for RAM.

 

Men jeg stusser litt når jeg leser den siste setningen din:

"GPU'en er ikke koblet til strømforsyningen, da bruksanvisningen sa at mitt ikke skulle kobbles til ekstra strøm (bare i SLI?)"

 

Er du 100% sikker på at den IKKE skal ha strøm? Så vidt meg bekjent krever ALLE 8800-kortene mye strøm...

Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg antar at skjermkortet ditt ikke får nok strøm. Sjekk om du har fått med en PCIe strømforsyningskabel (dual Molex til 6-pin PCIe adapter) som du kan koble skjermkortet med PSU. Sjekk også om manualen som beskriver installasjonen på CD'en er lik den trykte manualen. Dessverre er ikke alltid manualer oppdaterte:) Et så kraftig skjermkort som du har trenger mye strøm for å fungere.

 

S

Lenke til kommentar

Hvorfor skal han kjøpe et adapter for strøm til PCIe når han allerede HAR en PSU som har denne kontakten?

 

Psu: NorthQ 4001AL, 400W Metallic Blå, 120mm, Vifte, 12-17dBA, 2xSATA, PCI-E, 20/24pin

 

Poenget kan jo faktisk være at han ikke har koblet den til (les det forrige svaret hans).

Lenke til kommentar
Jeg har nettopp rigget min nye pc.

 

Utstyr:

 

Prosessor: AMD Athlon 64 X2 5600+ 2.8GHz Socket AM2, 2MB

 

Hovedkort: Asus M2N-SLI Deluxe, nForce 570 SLI,, Socket-AM2, DDR2,2xGbLAN,ATX, PCI-Ex16

 

RAM: Crucial DDR2 BallistiX PC6400 2048MB CL4,

,Kit w/two BallistiX 1024MB's, E.P.P

 

Gpu: Gainward GeForce 8800GTS 320MB GDDR3,, PCI

-Express, "BP8800GTS-320M-TV-DD"

 

Dvdspiller: NEC DVD-brenner AD-5170 IDE Black OEM, DVD

+R/+RW/DVD-R/-RW (Dual layer)

 

Psu: NorthQ 4001AL, 400W Metallic Blå, 120mm, Vifte, 12-17dBA, 2xSATA, PCI-E, 20/24pin

 

Floppy: Bare en gammel en som jeg tok fra en fujitsu simens

 

Alt er rigget i en überharry uv/blå Northq 2500.

 

Jeg rigget alt, sjekket bruksanvisningene og sjekket koblingen igjen.

 

Men når jeg slår den på piper den, alle vifter virker (psu,gpu og prosessor).

Problemet er at pipingen ikke stopper, jeg vet jo at POST skal pipe og det gjør den

(Biiip bip bip bip som betyr? :hmm:  har ikke funnet noen liste med POST lyder ennå)  men det er en konstant pipelyd som aldri stopper.

 

Jeg har sjekket om det er system panel speakeren, men den er det ikke.

Er ganske usikker på hvor pipingen kommer fra og den piper ivei mens alt summer og kjører fint (Tror jeg da :whistle: ).

 

GPU'en er ikke koblet til strømforsyningen, da bruksanvisningen sa at mitt ikke skulle kobbles til ekstra strøm (bare i SLI?)

9179194[/snapback]

 

 

Hei.

Hadde samme problemet selv.

Jeg satt inn et 8800GTX kort, og det ble et helsikes bråk. Ulelyd som skjærer i ørene.

Problemet var at den skal ha støm, mye strøm.

Det var to seks pins kontakter på kortet, og begge må brukes. kontakter skal følge med i bundelen. gjorde det med meg.

 

Vipps så var det løst.

Lykke til

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...