prebenl Skrevet 31. juli 2007 Skrevet 31. juli 2007 Hei, jeg har lenge fundert og lett etter en løsning til dette problemet. Jeg veksler ofte mellom en og to skjermer, og har for å gjøre dette enklere lagd to xorg.conf-filer, som jeg veksler mellom med et lite skript. Men denne løsningen er ikke riktig god nok for meg, da jeg må logge inn, skjøre skriptet, restarte X og logge inn igjen for å skifte. Det jeg trenger er en måte å laste inn de oppdaterte innstillingene dynamisk, noe som burde være mulig i og med at man kan endre oppløsning on-the-fly i "Screen Settings"-menyen. Noen som har en pekepinn til hva jeg bør se på for å få dette til?
PHPdude Skrevet 31. juli 2007 Skrevet 31. juli 2007 Tror jeg riktig, så er X.org sitt største tekniske problem nettopp at den har krevd restart for å kunne ta i bruk nye innstillinger (med noen unntak). Heldigvis har de snart løst problemet og neste X.org-versjon (som ligger i Ubuntu Gutsy Gibbon) skal visstnok klare biffen. Om det finnes en annen midlertidig løsning for deg vet jeg ikke, eneste jeg kan tenke meg er om config-programmet til grafikk-driveren din kan ha en slags løsning for det, men bruker bare en skjerm selv så har ikke testet dette.
comicz Skrevet 31. juli 2007 Skrevet 31. juli 2007 SUSE har en løsning på dette, dynamic updates, yo. Forsøk OpenSUSE ;-) Frem til nå har X krevd omstart for endring; du er nok ikke den første som har ønsket dette mer dynamisk. Så lenge man har en statisk x.org er vel bruk av layouts den letteste måten å gjøre det "dynamisk"...
prebenl Skrevet 31. juli 2007 Forfatter Skrevet 31. juli 2007 Om det kommer i neste versjon så er det godt nok for meg. Takker for svar!
BarteBaluba Skrevet 31. juli 2007 Skrevet 31. juli 2007 (endret) I X.org 7.3 som er planlagt denne mnd. så kan du i noen tilfeller ikke en gang trenge noen konfigurasjons fil, men dette krever at du må ha skjerm med dvi tilkobling i bruk, skjermkort drivern må ha xrandr 1.2 støtte, en nvidia representant har tidligere i år uttalt at nvidia brukere skal se dette skje i løpet av året, så jeg regner med xrandr 1.2 kommer etter X.org 7.3 release. Endret 31. juli 2007 av roberth1990
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå