Gå til innhold

Hjelp til valg av bærbar, max 14,1"


Anbefalte innlegg

Er på utkikk etter en ny bærbar maskin til bruk hjemme og på skole, skal ikke brukes til spilling, men bør takle f.eks. AutoCAD o.l. greit.

 

Krav:

Skjermstørrelse: max 14,1"

God batteritid

Minimalt med støy

Pris helst ikke over 15.000,- (men ikke under 10.000,-)

Max 2,5 kg

 

Helst ikke mindre enn:

2.0 GHz prosessor

2 Gb ram

120 Gb HD

 

 

 

Har sett på Dell XPS M1330, men leveringstiden tilsier at jeg får den til neste år, så den utelukker visst seg selv...

 

Har også sett på:

HP Business Notebook 6910p

http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=81103

 

Noen som har noen erfaringer med den nevnte maskinen, eventuelt andre alternativer jeg burde se nærmere på?

 

På forhånd takk

Endret av yazzi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke sånn at ett merke er mye bedre enn alle andre, noen er bedre på det ene og dårligere på det andre.

Slik som tastatur, viftestøy, batteri, skjermkvalitet......

 

Før Leonovos tid var iallfall Thinkpad foretrekt av proffene. Litt gammelt design kanskje, men velprøvd. Hadde visstnok det beste tastaturet(avhenig av modell kanskje) noe som er litt viktig skal produktiviteten ligge på topp.

 

Er vel å finne aktuelle modeller, så sjekke tester, bruker revews, forumerfaringer. google litt.

Lenke til kommentar

http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=81899

 

Den er mye billigere en du spesifiserer, men du trenger strengt tatt ikke bedre.

Eventuelt finner du samme maskin med mer kostbare specs.

 

AutoCad krever vel omtrent ingenting. Ser ihvertfall ikke slik ut :p Kjørte smooth på min 5 år gamle stasjonære maskin.

 

Bruk de ekstra pengene på noe annet. Kan jo kjøpe deg en ekstern skjerm å ha hjemme når du skal tegne. Det er jo praktisk med stort lerret. ;)

Endret av Sly82
Lenke til kommentar

Vil varmt anbefale Thinkpad T61. Kjøpte en selv for litt over en måned siden og er kjempefornøyd. Etter å ha prøvd Acer, Fujitsu Siemens og Dell (latitude og inspirion) er denne uten tvil den beste jeg har eid.

 

Thinkpad var tidligere litt for dyr for de aller fleste. Av en eller annen grunn er dette endret seg ved lanseringen av T61. Jeg ser at de når har et tilbud på T61 med T7300 prosessor, 1 GB ram (1*1 GB), Nvidid quadro NVS 140 og 120 GB 5400 rpm for 12.600,- her.

 

Denne maskinen er det lett å anbefale :)

 

Edit: Om du kjøper akkurat denne modellen ville jeg ha gått til innkjøp av et esktra 6 cellers batteri da det som følger med kun er et 4 cellers.

Endret av jon_o
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...