Gå til innhold

Mobiltelefon med innebygget minijack 3,5mm utgang

Anbefalte innlegg

Skrevet

Siden de fleste tester rundtomkring på nettet ofte er svært lite grundige er det vanskelig å sile ut de som har innebygget minijack 3,5mm i telefonen. Jeg vil ha en mobil som jeg kan koble mitt eget headset direkte til uten noen form for adapter. Eksempler på telefoner som har denne preferansen er Nokia N76 og Apple iPhone. Noen som vet om flere slike telefoner?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takker for svar, megaloman! :)

Hadde bare Sony Ericsson, Motorola og Samsung hatt like bra presentasjoner av sine telefoner som Nokia har på sine hjemmesider.

Sony Ericsson og Motorola nevner, såvidt jeg har funnet, ingenting om headset kobles til via adapter eller innebygget minijack. De snakker i det vide og det brede om musikktelefonene sine, men akkurat vedrørende denne detalj finnes det ingen åpenbar informasjon.

Samsung er litt flinkere da de nevner at en bruker en adapter for å koble til headset på noen mobiler. Men likevel, de nevner det ikke på alle, så hva skal man tro da?

Skrevet (endret)

neinei, ikke se på produsentenes sider, det er jo bare piss og reklame.

se i prisguiden og velg å vise tlf med Innebygd 3,5 mm jack skråstrek en vedlagt adapter

som her

nå er det litt siden jeg var helt inne i det men jeg mener jeg (husker/vet) det ikke er noen andre tlf med intern 3,5mm inngang enn n76, n95, n91 og iphone.

Endret av megaloman
Skrevet

Har sett litt på den linken du gir meg fra før av.

Tingen er bare den at det står noe sånt som følgende på specsa til de forskjellige mobiler:

Innebygd jack (3,5 mm) / vedlagt adapter: JA/NEI

Hvis nei, blir det ingen musikk i det hele tatt. Hvis ja, adapter eller innebygd minijack? I mitt tilfelle blir man egentlig ikke noe klokere...

Skrevet (endret)

nei, man må enten vite det på forhånd som jeg eller se på flere bilder av telefonen eller søke på navnene for å finne ut om den har intern 3,5mm ingang, tingen var at når man søker på tlf med enten adapter eller intern så smalner man søket, for det er ikke så mange telefoner med medfølgende adapter.

jeg gikk gjennom denne listen før jeg svarte første gang fro å være sikker og har også gått gjennom alle telefonene i prisguiden nå for sikkerhets skyld.

Endret av megaloman

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...