Gå til innhold

Kjøp av Corsair ram, noen anbefalinger ?


PrizoN

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Legger til et spørsmål, går det ann å blande forskjellige produsenters ram brikker? (Og da tenker jeg på selv om de er samme ram type, derav f. eks ddr pc4200.)

 

Sitat av førstepost fjernet av moderator

Endret av JohndoeMAKT
Lenke til kommentar
Legger til et spørsmål, går det ann å blande forskjellige produsenters ram brikker? (Og da tenker jeg på selv om de er samme ram type, derav f. eks ddr pc4200.)

9163920[/snapback]

 

Ja, det fungerer. Det kun i noen få unntakstilfeller at det kan trøble seg, og da er det mest fordi at hovedkortet du bruker kanskje har litt dårlig støtte for blanding av RAM. I sånne tilfeller kan en BIOS update rette problemet i så fall.

 

Men ja, i utgangspunktet skal det ikke være noe problem.

 

-Stigma

Endret av JohndoeMAKT
Lenke til kommentar
Ja, det fungerer. Det kun i noen få unntakstilfeller at det kan trøble seg, og da er det mest fordi at hovedkortet du bruker kanskje har litt dårlig støtte for blanding av RAM. I sånne tilfeller kan en BIOS update rette problemet i så fall.

 

Men ja, i utgangspunktet skal det ikke være noe problem.

 

-Stigma

9164116[/snapback]

 

 

Ok, men vet du svaret på hva som er best av 4x512mb brikker kontra 2x1024mb brikker? Jeg vil tro at det er best med 2x1024 pga. varme, men er det noe ved siden av det? Vil det å kjøpe 2 til rambrikker á 512mb (pakke for 1gb ram) være noe til nytte når jeg allerede har 1x1gb ram pakke (2x512mb)?

Endret av JohndoeMAKT
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...