Gå til innhold

Ekspertgodkjenning Stille Quad Mest For Pengene


Anbefalte innlegg

Hei alle dataeksperter :)

 

Kameraten min skal ha ny PC. Han gamer ikke mye, men bruker PCen mest til surfing, film, musikk osv.

 

Jeg har satt sammen ei handlevogn her

 

KABB: Antec P182 Amentio 984,-

PSU: Antec Phantom 500W (vifteløs) Amentio 899,-

GPU: Club3D GeForce 8800 GTS 320 MB GigaShopS 2241,-

RAM: Crucial DDR2 PC2-6400 2GB-Kit (2x1GB) Amentio 1068,-

CPU: Intel Core 2 Quad Q6600 Stretto.no 2058,-

HK: MSI P35 NEO Combo-F Amentio 883,-

HDD: Western Digital Caviar SE16 500 GB Netshop.no 795,-

Rimeligste totalsum 8928,-

 

 

PCen bør helst være ganske stille og selvsagt gi mest mulig ytelse for minst mulig penger.

 

Satser på å få PCen ekspertgodkjent av gutta her på forumet som vet hva de prater om.

 

Takk for alle tips og innspill :thumbup:

 

EDIT: La inn handlevogna i tråden her slik at folk slipper å trykke på linken..

Endret av Autopsy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har performance P180 selv og er veldig fornøyd, derfor jeg valgte P182 ;)

 

PSU'en er i grunn bare gambling fra min side, men regner med at det passer god med kabinettet og yter greit. 500 W bør vel ellers være nok?

Endret av Autopsy
Lenke til kommentar

Hva i all verden skal han med firekjerne når det ikke skal spilles og det skal være stille? C2Q har en TDP på 105W (95W med G0 som jeg ikke tror man får tak i enda). Når maskina ikke skal brukes til tunge oppgaver og den atpåtil skal være stille er det ikke noe god ide med en C2Q. For meg høres dette ut som veldig lette oppgaver. Athlon 64 X2 EE er spesielt strømgjerrige og kalde, du kan se på dem. Om det ikke holder har vi jo de doble C2D'ene, helst an av de billigste med lavest klokk siden de lager mindre varme. Xeon 3000-serien er C2D'er med noe bedre chipper som skal være enda kaldere, du kan vurdere disse også.

 

Siden det ikke skal spilles er et kraftig skjermkort unødvendig og lager unødig mye varme og bråk. Vurder ATi HD 2600 i passiv utgave eller nVidias tilsvarende om det skal brukes Linux (der er ATi dårlige). 2600 og 2400 er veldig gode på videoaksellerasjon, noe som selvfølgelig er positivt, og for de beskrevne bruksområdene også nyttigere en heftig 3D-ytelse.

 

Hadde denne kraften vært nyttig til noe ville jeg anbefalt vannkjøling for å så det stille, men siden den ikke er det er det bedre å spare penger og støy.

 

-G.G.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...