Gå til innhold

Hva er den billigste nye bærbare om dagen?


Anbefalte innlegg

Hepp,

 

Har noen av dere noen gode tips om hvilken bærbar som er den billigste om dagen? Vurderer å få tak i en grei "enkel bruk" laptop, og da er det ikke nødvendig å ha så alt for gode spesifikasjoner.

 

Bruken blir:

-Ubuntu, hvor programmene som vil bli kjørt er ikke mer enn vim, firefox og xmms. Forruten sannsynligvis apache/mysql, samt java kompileringsverktøy.

 

Er det noen som slår Komplett sin maskin til 5K?

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=335359

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Regner med at det er en dualcore maskin?

 

Men ja, den ser jo og ganske så aktuell ut, fordelen med Datakjeden er jo at man faktisk kan se maskinen før kjøp.

9159626[/snapback]

 

Det er en Dualcore maskin ja.. Du får jo større harddisk også så glatt et bedre tilbud enn komplett.no sitt. (med tanke på hva du får for pengene altså :p)

 

Har du 4000,- ville jeg tatt turen til datakjeden og evnt send en mail/ring og spør om de har den inne og om de kan holde den av til deg så ikke tilbudet går ut/de blir utsolgt før du får dratt til butikken.

Endret av roy_nor
Lenke til kommentar

Er veldig interessert i en grisebillig laptop som jeg kun skal ha i et halvt års tid. Skal kun brukes til skolebruk, så batteritid bør være mer enn 1 time som er oppgitt i spes. til komplett.no pcen. lurer på om noen vet om det går an å skaffe et ekstra batteri til pcen?

 

noen som vet om datakjeden har den pcen inne fortsatt?

Lenke til kommentar

jo har hørt om finn.no, men fant faktisk ingen pcer der som var noe særlig billigere enn 3500 med 512mb ram (som er minimum hva jeg klarer å jobbe med.)

 

eneste jeg er kritisk til når det gjelder den komplett.no pcen er kun 1time batteritid på 2cellers batteriet som følger med. har aldri hørt om så dårlig batteritid på en laptop, men jeg har heller aldri hørt om en så billig ny laptop.

 

noen som vet hvor man evt kan skaffe ekstra batteri?

noen universalbatterier som kan funke`?

Lenke til kommentar

ser at maskinen ikke er tilgjengelig på komplett.no sine sider lenger. Når maskinene deres er utsolgt pleier de vel å stå utilgjengelig som status. men ligger den bare ikke i sortemanget deres.

 

noen som har noen ideer om hvorfor?

 

eller om den kommer tilbake?

Lenke til kommentar

snakket med en som hadde testet den, og han opplyste at det var helt nødvendig å oppgr. til 1gb ram, og at han hadde problemer med lyd og wlan.

 

man måtte bla vite ssid og hvilken kryptering wlanet brukte for å koble til.

 

legger man til kun 1t batteritid som er oppgitt er produktet nærmest ubrukelig til mitt bruk, uansett hvor billig den er.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...