Gå til innhold

Erfaringer med reklamasjoner/support på bærbare?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

jeg er (desverre?) en av de som synes at det er bedre å holde på en laptop lengst mulig så lenge den fungerer til sitt bruk istedet for å bytte modell bare for å bytte.

 

Som med biler så er vel motargumentet at man slipper de fleste problemer dersom man bytter laptopper hvert år.

 

optimalt hadde jeg nok ønsket at det fantes en slags erfaringsbase for support og reklamasjoner slik at man kan finne ut hvilke selskap som er sleipe i slike saker.

 

Jeg kan jo dele mine erfaringer om hva jeg har vært borti

 

Lenovo-support - har hatt en sak med at wlan sluttet å fungere og fikk helt grei support MEN support på lenovo-programvare var elendig, selv om de spytter ut ny programvare hver uke så får man ikke NOE support på det etter få dager.

 

Lenovo-bag - livstidsgaranti dekkes av Targus og man får ny bag gratis dersom den gamle blir ødelagt :thumbup:

 

Acer support - de har relativt elendige supportsider, mange modeller som ikke er listet opp og jeg har ringt og spurt om reklamasjonstid på bærbare (for å høre hva support mener) og de var usikre og sa at de trodde det var 2 år.

 

HP support - har hatt en sak om en HP fra USA som hadde "worldwide warranty" men det var litt tilfeldige svar om de faktisk ville fikse den i norge gratis.

 

Toshiba - dette er ikke direkte relatert til en personlig sak men en modell hadde en gjennomgående fabrikasjonsfeil på strømkontakten hvor nåla inni brakk og selv om de sa at dette ville bli dekket av Toshiba men siden laptoppen var over et år gammel så ville det ikke bli dekket allikevel.

 

Fujitsu Siemens - har ringt de en gang i forbindelse med en reklamasjon og fikk et noe uklart svar om hva prosessen/fremgangsmåten egentlig var med tanke på hvor jeg skulle rette reklamasjonsbrevet og slikt. Men da jeg fikk det litt oppklart så virker det foreløpig ut som jeg kan få gjennomslag i saken.

 

 

Håper inderlig at dere vil dele erfaringer med deres support/reklamasjonssaker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

HP support - har hatt en sak om en HP fra USA som hadde "worldwide warranty" men det var litt tilfeldige svar om de faktisk ville fikse den i norge gratis.

 

 

Jeg kjøpte meg en HP laptop i Norge før jeg dro til australia for å studere, og kjøpte samtidig en sånn utvidet garanti (3 år pick-up and return).

 

Under oppholdet i australia begynte disken å fuske. Jeg tok kontakt med HP der nede: ikke noe problem, dagen etter kom et bud på døra og plukka opp laptop'n.... Noen dager senere fikk jeg den tilbake (med bud på døra), med ny disk og ny skjerm (de hadde bytta skjermen fordi de synes hengslene var litt dårlige).

 

Knallbra service IMHO!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...