Gå til innhold

Montering av prosessor


Anbefalte innlegg

Hei!

 

skal kjøpe ny pc og vil bygge den selv, men jeg har aldrig montert selve CPU-en på hovedkortet.

 

Har noen spørsmål angående montering av CPU:

 

Er dette vanskelig?

Kan jeg gjøre noe galt (ødelegge på noen måte)?

Hvordan smøre på pasta, og hvilken pasta bør brukes?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hehe er vel noe av det letteste ;) Du løfter opp en liten "Metall arm" som er tynn og 4-5 cm lang og der klaffer prosessoren rett nedi. så tar du og spruter litt pasta på cpu'n og smører et tynt lag utover cpu'n etter det er det bare og sette på prosessor kjøler'n og fyren igang ;)Du får vell ikke ødelagt den annet om du trykker den nedi med pinnene feil vei men det skal en del til. er en "pil" i hjørnet av cpu'n og en lik pil der den skal nedi så lett det ;) når det gjelder pasta kan du vell bruke den som følger med på kjøler'n eller så har jeg veldig god erfaring med Artic 5.

 

Håper detta hjalp deg ;)

 

-SkG^

Lenke til kommentar
Hvis man kjøper en prossesor med kjøler, for eks. E6600 får man med pasta. Denne pastaen er allerede på kjøleren, så du trenger ikke bekymre deg over det med å smøre på pastaen i det tilfellet.

9145582[/snapback]

 

Jeg ville tatt av pastaen som var på E6600 og byttet.

det gjorde jeg og cpu temp sank 5-6 grader

Lenke til kommentar
Hvis man kjøper en prossesor med kjøler, for eks. E6600 får man med pasta. Denne pastaen er allerede på kjøleren, så du trenger ikke bekymre deg over det med å smøre på pastaen i det tilfellet.

9145582[/snapback]

 

Jeg ville tatt av pastaen som var på E6600 og byttet.

det gjorde jeg og cpu temp sank 5-6 grader

9145775[/snapback]

Åssen fjernet du pastaen,lurer fordi jeg har kjøpt en Q66 og en ninja.Leser at folk sitter og pusser med kaffefilter,og kondensfjerner.Er det godt nok.Har en tube med Arctic silver,som jeg ble annbefalt og bruke..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...