Gå til innhold

Nokia 6120 eller N73 Me?


Anbefalte innlegg

Heisann,

Jeg kan ikke helt bestemme meg for om jeg skal velge Nokia 6120 eller Nokia N73. Jeg skal alltids spytte inn 1000 ekstra om det er verdt det for større skjerm og bedre kamera. Men er det sånn at N73 Music Edition er kjappere i operativssystemet enn den vanlige N73? Noen som har innspill på hvorfor jeg skal velge N73 Me forann 6120, eventuelt hvorfor ikke?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann,

Jeg kan ikke helt bestemme meg for om jeg skal velge Nokia 6120 eller Nokia N73. Jeg skal alltids spytte inn 1000 ekstra om det er verdt det for større skjerm og bedre kamera. Men er det sånn at N73 Music Edition er kjappere i operativssystemet enn den vanlige N73? Noen som har innspill på hvorfor jeg skal velge N73 Me forann 6120, eventuelt hvorfor ikke?

9142601[/snapback]

 

Trenger du godt kamera eller ønsker god MP3-funksjonalitet? Da velger du N73 ME.

 

Er du mer opptatt av å ha det nyeste med rask internettforbindelse og kjappe menyer i Symbian velger du 6120.

 

Ikke la medfølgende minnekort avgjøre valget. Et 2GB SD Micro koster bare 200,- i nettbutikkene. MiniSD som N73 bruker er dessuten en utgående standard.

 

-helge

Lenke til kommentar

Hei :D

 

Jeg lurer egentlig på akkurat det samme! Klarer ikke bestemme meg for om det er verdt å legge ut en tusing for bedre kamera og video, bedre Mp3, og større skjerm :hmm:

 

6120 C har på sin side A2DP (som nesten er et must), HSDPA, og er raskere i tillegg til nyere menyer.

 

Håper noen som har N73 ME, kan fortelle litt om hvordan den er og hvordan Mp3-spilleren er, og om dere opplever A2DP som en stor mangel.

Lenke til kommentar

Jeg lurer meg ihjel. Kommer nok ikke til å savne funksjonaliteten du nevner, personlig. Det nye nettet er ikke engang utbygget her vet jeg.

3G holder i lange baner. Eneste hadde vært WiFi, men det får jeg ikke på noen av dem. Og ikke vil jeg ha en Qtec, eller noe annet sånt heller.

Hadde jo vært utrolig greit med 3 MP kamera, med autofokus. Dessuten er mp3 spilleren god å ha, og jeg vil gjerna ha stereo høytalere på den.

Jeg tror mer og mer det blir Nokia N73. Den har jo stor skjerm også, i tillegg.

Lenke til kommentar

Personlig ville jeg gått for 6120. Sepsielt fordi den er vannvittig billig i forhold til det man får. F.eks. har man jo E65 som har wifi, og koster kun 200 mer enn hva N73 koster (hvis jeg antar at du kjøper uten abb). Den har jo akkurat like stor skjerm som N73 (hvis man først skal legge såpass mye penger i en telefon).

 

6120 er vesentlig kjappere i menyene enn N73 fordi den har raskere prossessor. Allikevel har de ikke spesielt forskjellig batteritid - det er jo noe å huske på. I tillegg husk på at 6120 har endel forbedringer i menysystemet i og med at den kommer med featurepack 1. Det medfører f.eks. en duganes alarm (med repeterende og snooze!), noe nesten samtlige andre nokia smarttelefoner mangler, bortsett fra et par som N95, 6290...

 

I tillegg er det jo dette med minnekort. Personlig har jeg flere enheter som bruker microSD, derfor ville N73 vært "uaktuell". Du kan etter min mening få langt bedre telefoner for 3000 kr enn N73.

 

//Torgeir

Lenke til kommentar

Mange gode poenger her. Jeg lurer strengt tatt på 6120 nå. Nesten 4000,- kroner koster den, enda . Dersom høytaleren er grei på 6120'en går jeg nok for den. Kameraet får bare være. Skal jeg fange noe, tar jeg med speilrefleksen.

Men jeg har spurt før, og prøver igjen. Må jeg ha hodesettet tilkoblet for å høre radio, eller er antennen innebygget i telefonen?

 

Edit: Da ble det Nokia N73. 1490,- kroner med YoungTalk i 12 mnd er strengt tatt overkommelig. Gleder meg virkelig :dribble:

Endret av steffenz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...