Gå til innhold

Corsair 2 GByte DDR2 Twin2X 2x1024 funker ikke


hazzy

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har nettopp anskaffet meg ny RAM til pc'en min (en Corsair 2GByte DDR2 Twin2x XMS2). Hovedkortet er en GeForce 6100SM-M som jeg kjøpte for ca en måned siden fra komplett.no som en oppgraderingspakke. Problemet oppstod når jeg skulle sette inn brikkene i Pc'en.

 

Når jeg starter opp så kommer det ikke noe bilde på skjermen, og i tillegg så piper det fra hovedkortet.

 

Etter mye om og men så satte jeg tilbake den gamle 512MB RAM som fulgte med i oppgraderingspakken for at ihvertfall pc'en skulle funke. men etter 2 reboots så vil ikke pc'en starte opp, selv med den originale RAMen. Både den gamle og de nye RAM'ene er DDR2. Den nye er 5400 og den gamle er 5300. på hovedkortet står det 2800.

 

Så da snur jeg meg til dere og spør om dere har noen idèer om hva det kan være?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sett i de nye brikkene . Reset Cmos og start maskinen. Gå inn i bios og sett minneinstillingene manuelt.

Jeg har liknende brikker bare 6400 og de er ikke helt ok når du bruker auto minneinstillinger.

 

Mine skal ha 5-5-5-12 men kjører 6-7-6-7-18 på auto.

En del av de mer avanserte innstillingene er helt på trynet hos meg så det tok litt tid å få dem til å virke ok.

 

Når pcen sviver igjen kan du laste ned Everest og teste minne ditt.

Da kan du også justere litt ekstra for å opnå bedre ytelse.

Lenke til kommentar
Sett i de nye brikkene . Reset Cmos og start maskinen. Gå inn i bios og sett minneinstillingene manuelt.

Jeg har liknende brikker bare 6400 og de er ikke helt ok når du bruker auto minneinstillinger.

 

Mine skal ha 5-5-5-12 men kjører 6-7-6-7-18 på auto.

En del av de mer avanserte innstillingene er helt på trynet hos meg så det tok litt tid å få dem til å virke ok.

 

Når pcen sviver igjen kan du laste ned Everest og teste minne ditt.

Da kan du også justere litt ekstra for å opnå bedre ytelse.

9138550[/snapback]

 

Problemet er at brikkene ikke funker i det hele tatt... Jeg kan prøve å endre innstillingene før jeg bytter. ill check

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...