Gå til innhold

Acer eller IBM?


midfield

Anbefalte innlegg

Noen som har noen erfaringer med noen av desse pcene?

http://www.psdata.no/default.asp?id=5RO9K5XM4A1RN710

http://www5.pc.ibm.com/no/products.nsf/$ww...NR?OpenDocument

 

Acer pcen får eg for 15526 eks. moms og IBM for 15434 eks. moms (512MB ram).

 

Spesifikasjonene er ganske like så det eg er ute etter er korleis dei er i bruk?

 

Eventuelt om det er noen andre pcer eg bør se på?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har selv en IBM Thinkpad T30, og kan ikke si meg annet enn kjempefornøyd. Den er etter min mening en perfekt maskin når det kommer til kompromisser mellom bærbarhet og ytelse. Den er veldig solid, med metallchassis. Skjermen er god og klar å se på. Tastaturet er nesten grunn nok i seg selv til å kjøpe den. Såfremt du ikke har tenkt å spille nye 3D-spill (det kan bli litt traurig når skjermkortet har såpass lite RAM) kan jeg anbefale deg denne maskinen fullt og helt.

Lenke til kommentar

Linken din til Acer (PS-data) virker ikke. Skriv hvilken model det dreier seg om.

 

Jeg har selv Acer Aspire 1403LC P4-2.0 512MB 30GB 15" 8/4/24/8x CD-RW/DVD XP-Home-N. ATI MOBILITY RADEON 16mb.

 

http://www.psdata.no/product.asp?id=&sku=L...E6rbar+%2F+Acer

 

Selv om Acer liksom er en "billig" er jeg meget godt fornøyd med denne. Etter det jeg har lest får denne maskina trekk for vekt, vifte støy og liten oppløsning på skjerm. (15" XGA TFT Display. 1024x768)

Jeg er kun enig i kritikk på vekten. Dette er en stor pc, og er litt tung.

-Uansett, kjøp pc med ATI. det er mitt råd. :wink:

Lenke til kommentar

Hei IBM-eier ! Jeg har en T-30 i bestilling og gler meg stort til den kommer. Den er nå kommet til lager hos IBM :lol: . Har også bestilt 512mb ram ekstra hos Crucial.

Jeg hadde valget mellom denne og en R-31 med emdra bedre spesifikasjoner men valgte T-30 på grunn av størrelse og vekt. Det er egentlig en supermaskin etter spesifikasjonene(Wlan, bluetooth), men det er ufattelig at de bare utstyrer den med 16mb videominne :cry:

Lenke til kommentar
Hei IBM-eier ! Jeg har en T-30 i bestilling og gler meg stort til den kommer. Den er nå kommet til lager hos IBM :lol: . Har også bestilt 512mb ram ekstra hos Crucial.

Jeg hadde valget mellom denne og en R-31 med emdra bedre spesifikasjoner men valgte T-30 på grunn av størrelse og vekt. Det er egentlig en supermaskin etter spesifikasjonene(Wlan, bluetooth), men det er ufattelig at de bare utstyrer den med 16mb videominne :cry:

 

 

Jepp, litt kjipt det med 16MB videominne. Men så er jo også målgruppen bedrifter som bruker Office apps osv.....

 

Men bare vent til T40'en kommer..... :D

Lenke til kommentar

Tore 45: Det har du nok rett i, men det er nå allikevel litt rart de ikke setter inn en 32mb brikke på dette kortet. Plassproblemer kanskje ??

Det er ikke så veldig farlig for min del, jeg spiller ikke noe. Den skal brukes mye til videoredigering, After Effects, Photoshop o.l. men da er ikke skjermkortet viktig.

Utsatt levering til neste uke nå.. :roll: huff, tiden står stille :(

Lenke til kommentar
Tore 45: Det har du nok rett i, men det er nå allikevel litt rart de ikke setter inn en 32mb brikke på dette kortet. Plassproblemer kanskje ??

Det er ikke så veldig farlig for min del, jeg spiller ikke noe. Den skal brukes mye til videoredigering, After Effects, Photoshop o.l. men da er ikke skjermkortet viktig.

Utsatt levering til neste uke nå.. :roll: huff, tiden står stille :(

 

Kan tenke meg det går på batterilevetid og pris....

Lenke til kommentar
Nei, nei jeg rota med modellnavnet :oops: . Den het ikke R31 men A31p. Den hadde alt det min har + bedre skjermkort og firewire. Men jeg synes den ble for stor og tung mot T30'en.

 

Ja, A31p er en bærbar arbeidsstasjon. Sertifisert for CAD/CAM og greier.... 3,4kg, ikke lett og fin som T30'en....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...