Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Noen her som kan anbefale Mitsubishi Pajero?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Vurderer anskaffelse av en Mitsubishi Pajero 4x4 1994 modell eller noe slikt. Er det en bra bil å anskaffe seg? Tenkte for bruk i litt røfft terreng og generell kjøring på plasser med mye snø. Er det stort forbruk på den 2.5 diesel motoren og er det mye vedlikehold, feil etc på disse bilene?

Fint om noen med Pajero eller noen som har hatt Pajero kan svare meg på dette :thumbup:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hei!

Vurderer anskaffelse av en Mitsubishi Pajero 4x4 1994 modell eller noe slikt. Er det en bra bil å anskaffe seg? Tenkte for bruk i litt røfft terreng og generell kjøring på plasser med mye snø. Er det stort forbruk på den 2.5 diesel motoren og er det mye vedlikehold, feil etc på disse bilene?

Fint om noen med Pajero eller noen som har hatt Pajero kan svare meg på dette  :thumbup:

9133670[/snapback]

Vel, jeg har en 2003-modell som går på bensin, så jeg kan ikke svare konkret på spørsmålene dine, men min erfaring så langt (etter drøyt 25000 kjørte kilometer) er at den er særdeles driftssikker. Har ikke hatt et eneste problem så langt. Eneste negative jeg har hørt om Pajero er at rust kan være et problem, men jeg vet ikke om det gjelder spesifikke årsmodeller eller slikt.

Når det gjelder fremkommelighet i terreng og snø så tror jeg ikke du kommer til å bli skuffet. Det er tross alt en fullblods offroader dette her. Sjekk forresten ut Pajero-forumet på offroad.no, der er det mange med litt eldre Pajeroer som blir brukt "skikkelig", for å si det sånn.

• 4 uker senere...
Skrevet

Ja det er en bil så kan anbefales, jeg har hatt Pajero i 5 år nå, det er en helt topp bil, jeg kjørte en 90 mod 2.5 tdi i noen år en helt topp bil, kjørt over 300.000 men fremdeles nesten like god som ny. Har nå kjøpt meg en 92 mod 2.5 tdi, for å få det nye 4wd systemet.

Noen svakheter har Pajero, må vell nesten si det største problemet med rust er rundt front ruta og bakruta, kan også forekomme fra innsiden på støtfanger vist denne ikke blir vaska på innsida. Det er ramme i firkant rør så den kan se ok ut på utsiden men ruster fra innsiden, dette er enkelt å sjekke med å stikke fingeren inn i noen hull så du finner på utsiden av ramma, originale hull så skal være der da. Finner du en bil uten store rust flak inne i ramma så er det ett godt tegn, uansett bør ei Pajero ramme blåses ren for sand å tektyl behandles på innsiden sånn av å til. Tror rust i ramma er problem på Pajero så lenge det er ramme på den, Skal en slippe det problemet så bør en vell kjøpe en nesten ny Pajero uten ramme. Motor gir og akslinger er det ikke noe store problem med, bare pass på start motor å start krans, dette er noe så blir slitt etter ca 250000-350000 å er en litt stor jobb å bytte, Dynamo har vakuum pumpe i bakkant å denne kan det være noe olje lekkasje fra, då bør dynamo byttes, jeg bytta dynamo på ca 320000 så den kan holde lenge da.

En Pajero er noe lavt girt så den går med noe høyt turtall på motorveg i 100 km, ca 3000 omd med manuell gir kasse, du får jo då noe mer motor støy en hva du ville hatt fra en vanlig person bil, men den er sterk og drar veldig godt i bakker å du merker ikke så mye til to tonn på en henger etter bilen. På snø og is er den bare helt super, nesten litt farlig, den klatrer utrolig bra, så vær obs på at stopper det opp så kan det gå fort bakover. Bilen du beskriver har nok sikkert en elektrisk sperre i bakaksel, med denne å 4wd kommer du langt vist du prøver deg i skogen, det er jo en offroader som også er fin å kjøre på veg.

Noen sier en kort Pajero er bedre i terreng en lang Pajero, noen sier en lang Pajero er roligere på veg dette på grunn av lenger akselavstand, jeg har bare kjørt lang Pajero så kan ikke svare så mye på det.

En Pajero er kanskje litt dyrere å vedlikeholde en en liten Toyota, det er jo to akslinger og to girkasser å bytte olje på, det går ikke så mange liter med olje ekstra så dette er ikke noe stor kostnad, Pajero er som biler flest, de trenger en service når den er kjørt ei stund.

Let etter en bil så er bra vedlikeholdt, en så er hel og fin innvendig og utvendig, husk det ryker fort 10000 kr for en liten karosseri skade, virker alle dørlåser fra utsiden med nøkkel så kan det jo se ut til at bilen har hatt en eier så har passet litt på bilen, betyr lite at en bil har sentral lås å en bare låser fører døra med nøkkel, en smører jo alle låser når en har service på en bil :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...