Kombat-Kaare Skrevet 23. juli 2007 Skrevet 23. juli 2007 vel, jo mindre du healer, selv marginalt, jo mer arbeid får resten av raidet. samme arguement som brukes av warrior offtanks når de tanker dritt i MC med dps gear og skjold, "det går jo greit", men det er langt mer arbeid for resten av partyet. men dere har helt rett, nok OT, tilbake til penge grinding som paladin? 9125310[/snapback] Men for tanks beløper det seg til noe annet, nettopp på grunn av marginaleffekten. Det er nemlig tre roller i et raid, og de er healing, tanking og dps. Tank delen dekkes ideelt av en mann (tar ikke med kamper der multitanking trengs), og således må denne rollen da også oppfylles til det maksimale, nettopp fordi så mye ansvar hviler på en person. På healing er ikke dette det samme problemet, nettopp på grunn av marginaleffekten, og da spesielt ikke på paladinklassen nettopp på grunn av måten klassen vår skalerer og fungerer. Jeg kan gi helt spesifikke tall på hvor mye en "average joe" Holy Paladin tjener på et fullt holy spec, og det er sannelig ikke mye på de enkelte talentene. Som f.eks. talentet med 5% spellcrit nå etter Illumination nerfen. Vi snakker her om at talentet per i dag kun gir 3% større manapool, dersom man regner om. Har du 10.000 mana er dette 300 mana, altså 1,5 Flash of Light ekstra. Mitt tips til trådstarter bilr da å teste et 20 poengs build, og gå fullt ut og grinde med de 41 poengene i prot eller ret på fritiden.
PSV Skrevet 23. juli 2007 Skrevet 23. juli 2007 (endret) Er stort sett enig i det Kombat-Kaare sier bortsett fra at jeg kanskje ville ha tatt bort iallefall 2 poeng i Illumination og satt de i Improved Blessing of Wisdom. Fordi BoW hjelper på i alle 3, både healing, tanking og når man gjør skade. Samt man kan kaste på andre, men det blir vel av personlige erfaringer. Jeg mener iallefall det har mer effekt om man ikke har supert gear og solo-healer f.ex heroics. Scenario: 450 intellect, 15% spellcrit, 10000mana, 170mp5. (unbuffed) ______________________________________________________________________________ Divine Intellect: +45 intellect, 0.56% spellcrit, 675mana. *SCALER MED INT* Healing Light: 12% mer healing. *FAST* Illumination: 48.6 mp5. (15% crit) *SCALER MED CRIT* Improved Blessing of Wisdom: 8.2 mp5. *FAST* ______________________________________________________________________________ Divine Favor: 4.6mp5, 1.42% spellcrit og 0.71% mer healing. *FAST* Sanctified Light: 6% crit på en ting jeg bruker en gang i måneden, nothanks. *ÆSJ* Holy Power: 16.2 mp5 (forutsatt Illumination), 5% spellcrit og 2.5% mer healing. *FAST* Light's Grace: Ubrukelig med tanke på at man spammer FoL, ikke HL. *ÆSJ* Holy Shock: Helt grei egentlig, fin til å soloheale seg om man tar AoE damage mens man løper f.ex. *ELENDIG HPM* Holy Guidance: 157.5 +healing, 42.9% = 67-68 mer healing på Flash of Light. 5% mer healing om Flash of Light healer 1300 normalt. *SCALER NEGATIVT NÅR MAN FÅR MER +HEALING* Divine Illumination: Helt fin, gir litt mindre mana nå og da. 4.5% mindre manacost i lengden med FoL spam. Mer om man kjører inn noen Holy Light nå og da. *OK!* ___________________________________________________________________________ Så, med cirka 0 ting som scaler nedom 20 poeng i Holy treet, ser jeg faktisk lite vits, om man ikke kjører ganske fast arena, fordi at for raiding utgjør det ikke all verden. Man bruker gjerne litt flere manapots uten full holy specc da forøvrig, men det er vel minimalt. Med 4 deler tier5 kan man forresten se bort fra denne posten, da Holy Light blir grenseløst mye bedre enn Flash of Light til vanlig spamming. Endret 23. juli 2007 av Per-Stian
DeadbeaT Skrevet 23. juli 2007 Skrevet 23. juli 2007 av en eller annen grunn er theorycraftingen i denne tråden langt mer givende enn i paladin-tråden, noen burde copypasta
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå