Gå til innhold

Beste kamera mellom 5000-8000 til å lage skifilm?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+432

Hvis du hadde tatt deg litt tid til å lese i forumet så hadde du funnet ut at NV-GS500 er det beste kameraet i denne prisklassen, det koster ca 8000. Hvis du skulle ha alt samlet for maks 8000, så er vel NV-GS300 det du trenger, tror det koster 6000. Til vidvinkel anbefaler jeg Raynox DCR-6600 Pro 0.66x

Lenke til kommentar

NV-GS 300 har gått ut og er erstattet av det billigere GS 320. Litt mindre muligheter med det kameraet, men sikkert like gode opptak. Tror ingen i Norge forhandler Raynox-linser, men fåes kjøpt via seriøse nettbutikker bl.annet i Sverige. Skal du panorere en del, er Velbon 686 et godt statuv til godt under tusenlappen. :)

Lenke til kommentar

noen som kan finne en butikk der de selger både kameraet ( NV-GS500 ) og vidvinkel og stativ. jeg fant kameraet her. http://www.pixit.no/?ProductId=120061

jeg kan ikke noe med kamera og sånt. som noen som kan finne ei vidvinkel linse som passer til runde 1000 - 1500 spenn..

 

jeg vil helst bestille fra samme butikk. eller om noen vet av en billig butikk som ligger i trondheims området.

Endret av weebear
Lenke til kommentar
noen som kan finne en butikk der de selger både kameraet ( NV-GS500 ) og vidvinkel og stativ. jeg fant kameraet her. http://www.pixit.no/?ProductId=120061

jeg kan ikke noe med kamera og sånt. som noen som kan finne ei vidvinkel linse som passer til runde 1000 - 1500 spenn..

 

jeg vil helst bestille fra samme butikk. eller om noen vet av en billig butikk som ligger i trondheims området.

9115063[/snapback]

De har kameraet og stativet på komplett.no, og linser på Skandinavian Photo. :)

Lenke til kommentar
kameraet koster over 1000 kroner mer på komplett enn http://www.pixit.no/?ProductId=120061&show=2

9115790[/snapback]

Ser ut til at nettbutikkene har satt opp igjen prisen på kameraet. multicom.no var en stund billigst på dinpris.no med ca 7000kr, mens komplett.no har ligget på ca 8000,- De selger 0,7x vidvinkellinse på pixit.no også. Så får du bare velge et annet stativ der. Litt viktig at det er dempet hode for jevne bevegelser. :)

Lenke til kommentar

er det dempet hode på dette stativet ?

og hvordan er batteri tiden på NV-GS500 ? har hørt noen snakke om at batteriet varer kortere om det er kaldt ute ?

er det mye kortere om det er f.eks. -5 grader. skal jo bruke det ute om vintern for det meste.

Endret av weebear
Lenke til kommentar
er det dempet hode på dette stativet ?
Nei. Det beste stativet jeg vet om med dempet hode, til under tusenlappen, er Velbon CX-686. Vi selger det der jeg jobber, og det er en fryd å bruke når vi f.eks. demonstrerer det. Du kan jo kjøpe stativet et annet sted, selv om resten bestilles på Pixit. Bør ikke bli mer enn en hundrelapp ekstra i porto, og det er det verdt når det gjelder dette stativet.

 

Det har som sagt dempet hode, er solid og robust samtidig som det ikke er for tungt, blir ganske høyt og det virker som alle delene av stativet er skikkelig kvalitet. Har ikke fått inn noen klager på at ting går i stykker, eller blir dårlig og slitt etterhvert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...