Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

XP Problem - net.exe sliter med Netui1.dll


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Etter å ha kjørt en Windows Update som blant annet inneholdt en .NET Framework 1.1 og 2.0 oppdatering ble maskinen stående og boote i ca. 1 time, og virket som den hadde hengt seg. Jeg slo den av, og etter en tur innom safe mode kom pc'n opp igjen. Jeg får nå følgende feilmeldinger etter innlogging:

 

Net.exe - Finner ikke komponent. Programmet Kan ikke starte fordi NETUI1.dll ikke finnes. Det problemet kan la seg løse ved å installere programmet på nytt.

 

Jeg får også en melding om at newdev.dll ikke finnes.

 

Symptomene er at PC'n bruker veldig lang tid på innlogging, og at jeg ikke får tak i andre maskiner via windows fildeling. Internet og mail funker helt fint. Begge filene ligger der de skal (windows\system32)

 

Forsøk 1: Avinstallere .NET, alle versjoner, boote, kjøre ccleaner, boote, reinstallere .NET Framework.

 

Forsøk 2: Kjøre regsvr32 på filene (som begge ligger i system32), får da meldingen "LoadLibrary(netui1.dll mislyktes - den angitte modulen ble ikke funnet."

 

Forsøk 3: Kopiere inn en kopi av filen fra en backup, men jeg får ikke overskrevet filen. Når jeg prøver å rename den (uansett om jeg er i sikkermodus eller vanlig modus) får jeg meldingen "Datafeil(sirkulerende overflødighetskontroll, CRC).".

 

Forsøk 4: Avinstallere "Client for Microsoft Networks", boote, reinstallere. Ingen endring.

 

Er ganske stuck, men har veldig lite lyst til å reinstallere pc'n pga endel programmer som krever mye oppsett. System Restore er dessverre slått av :/

 

Har noen opplevd lignende og funnet en måte å reparere det på? Takknemmelig for all hjelp!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...