bujk Skrevet 18. juli 2007 Skrevet 18. juli 2007 (endret) Har nylig satt sammen en pc men har problemer når jeg starter opp maskinen med Nettverkskabel i, for opp svart skjerm med hvit skrift der det bl.a står Client mac addr.......... Client IP Gateway IP TFTP......... ( Står bare å loader ) starter maskinen på vanlig måte uten nettverkskabel i og alt fungerer som det skal. Noen som har vært borti dette problemet før? Evt vet hvordan man løser problemet.. På forhånd takk! Endret 22. juli 2007 av bujk
bujk Skrevet 22. juli 2007 Forfatter Skrevet 22. juli 2007 mulig gal boot rekkefølge i bios ? 9098893[/snapback] Har prøvd å endre på boot rekkefølge, men fungerer fortsatt ikke. Noen andre forslag?
Gjest Slettet-UUbruw Skrevet 22. juli 2007 Skrevet 22. juli 2007 (endret) Dissable alt som har med "Boot from network" og gjøre Endret 22. juli 2007 av Slettet-UUbruw
bujk Skrevet 22. juli 2007 Forfatter Skrevet 22. juli 2007 Dissable alt som har med "Boot from network" og gjøre 9118434[/snapback] Hmm, vært inne å endret endel i BIOSEN men fungerer fortsatt ikke. Går det ann å resette BIOS innstillinger?
bujk Skrevet 22. juli 2007 Forfatter Skrevet 22. juli 2007 Dissable alt som har med "Boot from network" og gjøre 9118434[/snapback] Hmm, vært inne å endret endel i BIOSEN men fungerer fortsatt ikke. Går det ann å resette BIOS innstillinger? 9118491[/snapback] Andre forslag?
DarkZhade Skrevet 22. juli 2007 Skrevet 22. juli 2007 du må slå av muligheten for boot fra lan. du finner det hvis du leter litt. husker ikke helt hvor det er.. ellers må du enkelt og greit ha ute tpen mens den booter
bujk Skrevet 23. juli 2007 Forfatter Skrevet 23. juli 2007 du må slå av muligheten for boot fra lan. du finner det hvis du leter litt. husker ikke helt hvor det er.. ellers må du enkelt og greit ha ute tpen mens den booter regner med at disse innstillingene er i BIOS?
DarkZhade Skrevet 26. juli 2007 Skrevet 26. juli 2007 ja. hadde samme problemet på bærbaren til kjæresten min. funker fint etter jeg disablet det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå