Gå til innhold

Minnepenn virker ikke ?


Anbefalte innlegg

Hei..

 

Jeg har en "minnepenn" som ikke virker på en maskin men virker på en annen osv .. kan det være en Windows 2,0 driver som mangler ?

 

Noen som kan gi meg en direkte download link til en 2,0 driver ?

 

På forhånd takk :)

 

Mvh

Zatt

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det som trolig er feilen, er at minnepennen har en stasjonsbokstavkonflikt. Høyreklikk "Min datamaskin", velg "behandle", velg diskbeehandling, og endre stasjonsbokstav på minnepennen. Dette må du selvsagt gjøre på en maskin der minnepennen ikke virker.

 

En annen feilkilde kan være at SP2 ikke er lagt inn på pc-en, og derfor mangler drivere, men da ville i såfall USB ikke fungere i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Det som trolig er feilen, er at minnepennen har en stasjonsbokstavkonflikt. Høyreklikk "Min datamaskin", velg "behandle", velg diskbeehandling, og endre stasjonsbokstav på minnepennen. Dette må du selvsagt gjøre på en maskin der minnepennen ikke virker.

 

En annen feilkilde kan være at SP2 ikke er lagt inn på pc-en, og derfor mangler drivere, men da ville i såfall USB ikke fungere i det hele tatt.

9095426[/snapback]

 

 

Joda SP2 er lagt inn, men hva mener du med at du må bytte stasjonsbokstav visst den ikke er i konflikt med andre liksom ?

Om du feks har C,D,E,F,G,H og minnepenn som eks K så skulle vel det være i orden ?

 

Hva med den 2,0 driveren som jeg nevnte innledningsvis har ikke det noe og si om den ikke er innstallert ? Har erfart at noen Pc`r sliter visst den ikke er innstallert (?) :hmm:

 

 

Mvh

Zatt

Lenke til kommentar

Vet ikke helt hva du mener med en 2,0- driver, men meg bekjent skal man ikke trenge noen drivere i tillegg til SP2 på minnepinner. Med konflikt mener jeg at XP har en tendens til å tilordne en stasjonsbokstav som allerede er i bruk, og da vil ikke minnepinnen synes, så ja, hvis du er sikker på at "K" ikke er i bruk, så skulle alt være i orden. Hvis "k" er i bruk, av for eksempel en nettverksdisk, så vil ikke minnepinnen vises. Det kan man endre i diskbehandling.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...