Gå til innhold

snittet på bergen maritimet?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spørs jo litt hvilken linje du søker da.

Kjæresten min hadde 4.5 i snitt, og kom ikke inn på førstevalget; brønnteknikk (nummer 6 på ventelisten). Men han kom inn på andrevalget sitt, automatisering.

 

Så jeg vil tro du har en sjangs. ;)

Men han går jo andre året da.

Endret av Engel_Linn
Lenke til kommentar

Om det er sjøfartsfag du skal inn på så tror eg det kommer til å holde. Brønnteknikk er det litt mer tvilsomt. Automasjon kan gå greit. Elektro og elektroteknikk vet eg ingenting om, men det er ikke så voldsomt høyt der tror eg.

 

Selv kom eg inn på automasjon der for 2 år siden med 4.7 i snitt

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 3 måneder senere...
  • 3 uker senere...

da jeg gikk vkI automatisering der for noen år siden kom laveste inn med 2,7 i snitt. selv hadde jeg jobbet som gal og hadde 4,8.

i tredjeklasse begynte kom ene inn uten å ha stått på eksamen i andre klasse

selv droppet jeg ut i tredjeklasse, pga manglende interesse.

mitt intrykk er at elektrofag var ikke prioritert, det var oljefagene som gjaldt.

snittet er ikke særlig høyt, med unntak av de landsdekkende linjene som brønnteknikk.

kjenner ikke til de nye skolereformene fra i fjor, og om det har vært forbedring de siste tre år

Lenke til kommentar

Det spørs om du er fra hordaland eller ikke. Er du fra Hordaland må du nok ha 4,8 ++ i snitt. Men siden dette er en landslinje, så må andre fylker kjøpe opp plasser! La oss si du er fra Sogn og Fjordane så kjøper de feks opp 5 plasser. Så konkurrerer du med de i ditt fylke om å komme inn.

 

PS! Hordaland kjøper ikke opp plasser ved Bergen Maritime, siden linjen befinner seg i Hordaland!

 

Men når andre fylker kjøper opp plasser er nok snittet litt lavere enn for det fylket skolen ligger i, siden det er mange flere søkere fra Hordaland. Altså, dette gjelder VG2 Brønnteknikk.

Endret av mikal88
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Det spørs om du er fra hordaland eller ikke. Er du fra Hordaland må du nok ha 4,8 ++ i snitt. Men siden dette er en landslinje, så må andre fylker kjøpe opp plasser! La oss si du er fra Sogn og Fjordane så kjøper de feks opp 5 plasser. Så konkurrerer du med de i ditt fylke om å komme inn.

 

PS! Hordaland kjøper ikke opp plasser ved Bergen Maritime, siden linjen befinner seg i Hordaland!

 

Men når andre fylker kjøper opp plasser er nok snittet litt lavere enn for det fylket skolen ligger i, siden det er mange flere søkere fra Hordaland. Altså, dette gjelder VG2 Brønnteknikk.

Jeg må bare rette på noe her. Man konkurerer med alle i landet uansett og hvis man er fra et annet fylke og kommer inn da må fylket man hører til betale for skoleplassen. Men nå er jo brønnteknikk linjene regional baserte ingen er landsdekkende grunnet at der en del skoler som har faget.

 

Bergen, Stavanger, Kristiansund, Stangnes og Sandnessjøen har brønnteknikk

 

Hvis man vil gå en anne plass man har tilbud om må man begrunne dette til fylket om hvorfor man ikke vil benytte tilbuden fylket har. Men man skal ha en god grunn. Det hjelper f.eks ikke å si at ¨sots¨ er den beste skolen derfor vil man gå der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...