Gå til innhold

TV som monitor 2, spørsmål angående lyd


Anbefalte innlegg

Jeg tenker kjøpe meg en 32" TV som står i ene enden av rommet, i andre enden har jeg pcen. Jeg tenkte koble TV'en til skjermkortet som en monitor nummer 2, men fins det en måte jeg kan overføre lyden så den spilles på TV høytalerne istedet for pc høytalerne?

 

Edit: fins muligens sånn typ boks som har et lyd signal inn, 2 ut som ene kan gå til pcen andre til tven også kan man trykke på en knapp for hvem av ut signalene som er i bruk, ala ktm switch for skjermbildet?

Endret av Dobbelmoral
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan kjøpe en splitter på lydutgangen og kjøre den vanlige PC-høyttaleren inn i den ene delen av splitteren. I den andre ledige plugger du inn en overgang fra 1x3,5mm minijack til 2xphono-/rca-kabel. :) Så tar du phono/rca-kabelen du kjøper og plugger den ene enden inn i overgangen, og den andre inni i TV-en.

 

Du trenger jo ikke splitteren, men da må du bytte kabel hele tiden. Nevnte splitter siden du nevte KVM-svitsj.

 

ENDRET: Som karen over meg sier, kan du kjøpe den overgangen der. Men jeg ser at det i enden av den er en han-kontakt, og den kabelen er neppe lang nok til at den rekker over hele rommet. Da trenger du en lik kabel med hun i begge ender. Eventuelt kan du kjøpe overgangen de har på blant spaceworld og expert, hvor det ikke medfølger kabel, bare fra 3,5 mm minijack til 2xrca (hun).

 

Den svitsjen han linker til, får du, om ikke like fanzy, på biltema for en billig penge. :)

 

Goscinny ;)

Endret av Goscinny
Lenke til kommentar

Aaaah takker for svar :D

 

høres ut som den splittern fikk ganske dårlige tilbake mld.

 

Men skal fikse meg en sånn kabel :D Da blir det tv, 10m lang vga kabel og en 10m lang minijack 2xphono-/rca-kabel. Takker og bukker

 

ENDRET: Som karen over meg sier, kan du kjøpe den overgangen der. Men jeg ser at det i enden av den er en han-kontakt, og den kabelen er neppe lang nok til at den rekker over hele rommet. Da trenger du en lik kabel med hun i begge ender. Eventuelt kan du kjøpe overgangen de har på blant spaceworld og expert, hvor det ikke medfølger kabel, bare fra 3,5 mm minijack til 2xrca (hun).

9093352[/snapback]

 

Edit: Tenker du på en sånn som er minijack i ene enden(hun) og rød/hvit i andre enden (hun)? Har vel 3 stk av dem liggende :)

 

Sorry jeg er litt blank når det kommer til lyd kabler

Endret av Dobbelmoral
Lenke til kommentar

Jeg var kanskje litt uklar, men dette er ialflall slik jeg gjør det her hjemme:

 

En stykk overgang fra 3,5 mm minijack (han som går inn i lydkortet) til to stykk rca/phono (hun). Deretter en lang rca-/phono-kabel med han i begge ender som går inn i overgangen ved datamaskina og den andre enden inn i TV-en din.

 

Den du har kan du forsåvidt bruke, men da må du ha en minijack-kabel med han i begge ender for å kunne koble til lydkortet på PC-en (hun mot hun funker dårlig i dataverden).

 

Den saken på komplett var ingen overgang, men bare en boks som gjør at du ved et tastetrykk kan bytte mellom å høre på hodetelefoner og høyttalere.

 

ENDRET: Dette var den saken hos biltema jeg tenkte på. Har to av dem selv, og det fungerer bra. Ikke så fancy som saken det ble linket til over her, men billigere og kanskje bedre.

 

Goscinny ;)

Endret av Goscinny
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...