Gå til innhold

Haster: Velge Business eller Home Premium?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg skal i morgen bestille maskin med Vista, men klarer ikke bestemme meg for hvor vidt jeg skal gå for Home Premium eller Business.

NB: Bestillingen skal inn til Dell innen kl.12 i morgen, så trenger tips raskt og effektivt :)

Til de av dere som har Vista-erfaring, gjerne med både Home Premium og Business, hvilke av funksjonene som følger spesifikt med disse har dere fått mest nytte av? Jeg lurer på om Media Center-funksjonaliteten er nok til å gå for Home Premium. Ettersom maskinen jeg skal bestille (Dell XPS M1330) har en såkalt MediaDirect-knapp som gjør at man kan spille av musikk og film uten å skru på OS'et, er det kanskje best med Home Premium?

Min kar hos Dell sa akkurat at denne knappen krever Media Center for å kunne gi nevnte mulighet for musikk- og filmavspilling. Med Vista Business vil altså denne knappen ikke gi slik funksjonalitet. Men har lest et annet sted at den i så fall gir tilgang til Windows Mediaplayer 11 i stedet. Noen som vet?

På den annen side virker jo ShadowCopy-funksjonaliteten i Business praktisk (at hvis man gjør endringer i en fil ved en feiltakelse, så kan man under filens egenskaper gå tilbake til tidligere versjoner av filen. Dette finnes ikke i Home. I tillegg skal backuprutiner og slikt være mye enklere å sette opp i business - men er det da kun snakk om operasjoner som man i dag f.eks. bruker SecondCopy eller andre 3.partsprogrammer til? I såfall trenger jeg det ikke... Mulighet for domene-innlogging tror jeg ikke jeg trenger. Har Business da noe annet som Home Premium ikke har? For scheduled backup kan man vel sette opp i begge to?

Og vedr. Home, er DVD-maker et bra program? Det finnes jo ikke i Business... Eller vil jeg like enkelt kunne lage dvd'er med 3.partsprogram? I såfall hvilket?

Og jeg gjentar: Bestillingen skal legges inn imorgen før kl.12, så alle svar før den tid er gull verdt!

Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...