kebabkongen Skrevet 16. juli 2007 Skrevet 16. juli 2007 Hei! Jeg skal i morgen bestille maskin med Vista, men klarer ikke bestemme meg for hvor vidt jeg skal gå for Home Premium eller Business. NB: Bestillingen skal inn til Dell innen kl.12 i morgen, så trenger tips raskt og effektivt Til de av dere som har Vista-erfaring, gjerne med både Home Premium og Business, hvilke av funksjonene som følger spesifikt med disse har dere fått mest nytte av? Jeg lurer på om Media Center-funksjonaliteten er nok til å gå for Home Premium. Ettersom maskinen jeg skal bestille (Dell XPS M1330) har en såkalt MediaDirect-knapp som gjør at man kan spille av musikk og film uten å skru på OS'et, er det kanskje best med Home Premium? Min kar hos Dell sa akkurat at denne knappen krever Media Center for å kunne gi nevnte mulighet for musikk- og filmavspilling. Med Vista Business vil altså denne knappen ikke gi slik funksjonalitet. Men har lest et annet sted at den i så fall gir tilgang til Windows Mediaplayer 11 i stedet. Noen som vet? På den annen side virker jo ShadowCopy-funksjonaliteten i Business praktisk (at hvis man gjør endringer i en fil ved en feiltakelse, så kan man under filens egenskaper gå tilbake til tidligere versjoner av filen. Dette finnes ikke i Home. I tillegg skal backuprutiner og slikt være mye enklere å sette opp i business - men er det da kun snakk om operasjoner som man i dag f.eks. bruker SecondCopy eller andre 3.partsprogrammer til? I såfall trenger jeg det ikke... Mulighet for domene-innlogging tror jeg ikke jeg trenger. Har Business da noe annet som Home Premium ikke har? For scheduled backup kan man vel sette opp i begge to? Og vedr. Home, er DVD-maker et bra program? Det finnes jo ikke i Business... Eller vil jeg like enkelt kunne lage dvd'er med 3.partsprogram? I såfall hvilket? Og jeg gjentar: Bestillingen skal legges inn imorgen før kl.12, så alle svar før den tid er gull verdt!
kebabkongen Skrevet 17. juli 2007 Forfatter Skrevet 17. juli 2007 Det ble Home Premium. Gleder meg til å leke med MediaCenter =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå