Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen slås ikke på; har strøm


Anbefalte innlegg

Jeg har vært på ferie i halvannen uke nå, og da jeg kom hjem i går kveld ville ikke maskinen min på. Da jeg dro på ferie dro jeg ut kontakter til alt det elektiske i leiligheta.

 

Jeg satt støpslet i stikkontakten og trykket på on-knappen. Ingenting skjedde. Jeg åpnet opp kabinettet og så at power-lyset på hovedkortet lyser, så psu gir iallfall ut noe strøm..

 

Noen forslag på hva som kan være galt? (powerknapp gåen?)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har en : Thermaltake 680W Strømforsyning 

 

Etter å ha lest tråden kan det være strømforsyninga det er noe galt med.

 

Andre forslag eller støtteerklæreinger?

9082521[/snapback]

 

 

Kan du teste med annet PSU?

Det har vært en del problemer med stabilitet på Thermaltake 680W Strømforsyninger.

Jeg har en selv som forsatt virker, men den blir veldig varm og viftene bråker noe forferdlig.

 

 

https://prisguiden.no/product.php?productId=24015

Lenke til kommentar
Jeg har vært på ferie i halvannen uke nå, og da jeg kom hjem i går kveld ville ikke maskinen min på. Da jeg dro på ferie dro jeg ut kontakter til alt det elektiske i leiligheta.

 

Jeg satt støpslet i stikkontakten og trykket på on-knappen. Ingenting skjedde. Jeg åpnet opp kabinettet og så at power-lyset på hovedkortet lyser, så psu gir iallfall ut noe strøm..

 

Noen forslag på hva som kan være galt? (powerknapp gåen?)

9082163[/snapback]

 

 

hvis det er størm som går igjennom PC'en, du hører at HDD'n(e) spinner opp og at eventuelle drev fungerer, kan det være hovedkortet som har røket. Skjedd noen ganger for meg, og er etter min erfaring det som går først/mest på en PC. Symptomene vil da være svart skjerm uten den koselige boot-biiip-lyden.

Lenke til kommentar
Har en : Thermaltake 680W Strømforsyning 

 

Etter å ha lest tråden kan det være strømforsyninga det er noe galt med.

 

Andre forslag eller støtteerklæreinger?

9082521[/snapback]

 

 

Kan du teste med annet PSU?

Det har vært en del problemer med stabilitet på Thermaltake 680W Strømforsyninger.

Jeg har en selv som forsatt virker, men den blir veldig varm og viftene bråker noe forferdlig.

 

 

https://prisguiden.no/product.php?productId=24015

9082627[/snapback]

 

Jeg har desverre ingen annen strømforsyning tilgjengelig. Mulig en kamerat har, men spørs om den kan drive skjermkortet (geforce 8800 gtx)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...