Gå til innhold

spørsmål ang vista(hd)

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

etter at jeg hadde kjøpt og bygget dataen,så opplever jeg at maskinen er treg,spesielt like etter at jeg kommer inn i windows(etter at alle programmene er ferdig loadet)alt untatt musa henger seg,dette skjer 3 ganger,så virker det fint,men dette er plagsomt.

sliter også med at noen programmer slutter og svare,og explorer kræsjer en gang iblant,men dette er kanskje normalt med explorer :!:

har lest litt på forumet om at vista ikke liker wd hardisker,og da sliter jeg litt,da jeg har 1 raptor 150x,og 2 stk 500gb disker.

finnes det noe så man får fikset dette?og diskene skal ikke byttes ut :nei:

regner med at det kanskje er wd diskene som lager alle disse problemene for meg?

Endret av Oter
Videoannonse
Annonse
Skrevet
etter at jeg hadde kjøpt og bygget dataen,så opplever jeg at maskinen er treg,spesielt like etter at jeg kommer inn i windows(etter at alle programmene er ferdig loadet)alt untatt musa henger seg,dette skjer 3 ganger,så virker det fint,men dette er plagsomt.

sliter også med at noen programmer slutter og svare,og explorer kræsjer en gang iblant,men dette er kanskje normalt med explorer :!:

har lest litt på forumet om at vista ikke liker wd hardisker,og da sliter jeg litt,da jeg har 1 raptor 150x,og 2 stk 500gb disker.

finnes det noe så man får fikset dette?og diskene skal ikke byttes ut :nei:

regner med at det kanskje er wd diskene som lager alle disse problemene for meg?

9080931[/snapback]

Tviler sterkt på at diskene har noe med det å gjøre overhodet. Sannsynligvis er det...

1) Programvare du har installert

Klassiske programer som kan gjøre pc'n "sur" er antivirusprogramvare sjøl, eller rett og slett spyware og denslags styggedom. Her er taskmanager din venn for å se hva som kjører i bakgrunnen.

eller

2) Drivere.

Chipset og skjermkortdrivere er ofte synderne, da disse driverne har veldig mye å si for pc'ns ytelse. Prøv å oppdater driverne og se hvordan det går.

eventuelt

3) Et eller anna du har huka opp i pc'n, kan være USB-enheter, sære pci/pci-e kort osv.

/DFN

Skrevet
her er en som har samme problemet:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...4570&hl=+henger

så fort han fjernet wd diskene,så ble det bra.

står også på andre forum,at flere sliter med vista og wd disker.

9081057[/snapback]

Tomshardware har en teori ja om at raptor + 8800gtx + vista kan gir problemer. Fyren i posten der har et 8800gts. Jeg sitter sjøl med 2x 8800gts og 2 raptorer i raid og ellers en PC som er så fullstappa av komponenter som overhodet mulig. Kjører Vista 64 og har ingen problemer, det er ikke dermed sagt at det ikke er et mulig kompatibilitetsproblem når alle disse faktorene er kombinert, men jeg er uhyre skeptisk. Rett og slett fordi jeg gjennom mange mange år som datanerd med haugevis av pc'er aldri har sett harddisker være årsak til slike problemer.

Det interessante i denne sammenheng er jo imidlertid om OP her kjører et 8800(gtx) eller ikke.

/DFN

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...