JohnsonsWhatever Skrevet 15. juli 2007 Skrevet 15. juli 2007 (endret) Nummer 1: Jeg har ingen Diskett stasjon, men på Datamaskin finner jeg "Diskett 1" Jeg har absolutt ingen USB, dvs annet koblet til. Har bare en CD/DVD rom. Så hvordan fjerner jeg denne "Diskett 1" fra Datamaskin? Jeg vil gjerne rydde litt opp. Nummer 2: Samme problem bare med "Disc" som er Windows disc. Trenger løse dette problemet også. Nummer 3: Hvordan får jeg Beryl, til starte når jeg booter opp. Fordi nå må jeg trykke på Beryl hver gang jeg kommer inn i Ubuntu for starte den. Nummer 4: Hvordan funker Nettverk mellom Windows bruker og Ubuntu/Linux bruker? Jeg har møtt på par problemer med min kamerat jeg deler Nettverk med. Har noen noe tips? Tusen takk for hjelpen, jeg er ikke så smart på alt dette. Men jeg har blitt litt klokere på Ubuntu/Linux med tiden nå, og alt jeg har lært. Har jeg lært av deres svar, tusen takk. Endret 15. juli 2007 av JohnsonsWhatever
Ståle Skrevet 15. juli 2007 Skrevet 15. juli 2007 #1 sjekk i BIOS. der star det noe om diskettstasjonen et sted #3 Instillinger -> Sesjoner Legg til beryl og emerald --replace #4 hvilke problemer? Virker fint her
JohnsonsWhatever Skrevet 15. juli 2007 Forfatter Skrevet 15. juli 2007 #1 sjekk i BIOS. der star det noe om diskettstasjonen et sted #3 Instillinger -> Sesjoner Legg til beryl og emerald --replace #4 hvilke problemer? Virker fint her 9078460[/snapback] Har trøbbel med og finne Beryl og emereald --replace, eller Beryl iheletatt når jeg går der jeg skal "Legg til" for jeg må bla igjennom mapper og annet.
Ståle Skrevet 15. juli 2007 Skrevet 15. juli 2007 Les og laer http://ubuntuguide.org/wiki/Ubuntu:Feisty
JohnsonsWhatever Skrevet 15. juli 2007 Forfatter Skrevet 15. juli 2007 (endret) Ingen problem, jeg fant den i /usr/bin/Beryl-manager Endret 15. juli 2007 av JohnsonsWhatever
JohnsonsWhatever Skrevet 15. juli 2007 Forfatter Skrevet 15. juli 2007 Det er en ting jeg lurer på, hva er forskjellen på Kubuntu og Ubuntu? Er det at Ubuntu bruker Gnome desktop, og Kubuntu bruker KDE? Men igjen da, hva er best mellom Gnome og KDE? Jeg bruker vel Gnome nå, ganske fornøyd jeg men lurer veldig på KDE. En annen ting: Hvordan får jeg Mac-like-desktop-roll-over-ting?
olefiver Skrevet 15. juli 2007 Skrevet 15. juli 2007 (endret) Det er en ting jeg lurer på, hva er forskjellen på Kubuntu og Ubuntu?Er det at Ubuntu bruker Gnome desktop, og Kubuntu bruker KDE? Ja.Ubuntu bruker Gnome og Kubuntu bruker KDE, jeg har ikke hørt om andre nevneverdige forskjeller utover dette. Men igjen da, hva er best mellom Gnome og KDE?Gnome og KDE er kun to forskjellige måter å tegne/vise/konstruere GUI på.Du kan like godt spørre hva er best mellom blyant og kulepenn; begge har fordeler og ulemper og hva som er best er like mye avhengig av personlige preferanser som kvaliteter ved produktet. Jeg liker filtpenn Jeg bruker vel Gnome nå, ganske fornøyd jeg men lurer veldig på KDE.Test KDE.Foretrekker du fortsatt Gnome, er Gnome "best" Endret 15. juli 2007 av olefiver
Dy§no Skrevet 15. juli 2007 Skrevet 15. juli 2007 Du finner info om *Ubuntu her; https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=749874 :-)
A!1 Skrevet 16. juli 2007 Skrevet 16. juli 2007 Ingen problem, jeg fant den i /usr/bin/Beryl-manager 9078588[/snapback] /usr/bin mappen ligger vanligvis i PATH systemvariablen, slik at programmer som ligger der alltid er tilgjengelig uten at du må skrive inn stien til dem. å skrive bare beryl-manager skulle derfor virke. #4 : Tipper alt du trenger å gjøre er å bytte ut linjen: ; security = user med security = share i /etc/samba/smb.conf på grunn av en bug i hvordan windows implementerer brukersjekk i smb protokollen.
Kagee Skrevet 17. juli 2007 Skrevet 17. juli 2007 (endret) Nummer 1:Jeg har ingen Diskett stasjon, men på Datamaskin finner jeg "Diskett 1" Jeg har absolutt ingen USB, dvs annet koblet til. Har bare en CD/DVD rom. Så hvordan fjerner jeg denne "Diskett 1" fra Datamaskin? Jeg vil gjerne rydde litt opp. Nummer 2: Samme problem bare med "Disc" som er Windows disc. Trenger løse dette problemet også. 9078447[/snapback] Diskettstasjonen burde bli borte hvis du kommenterer bort (legger til # foran) denne linjen i "/etc/fstab" /dev/fd0 /media/floppy0 auto rw,user,noauto 0 0 Det samme med windowspartisjoenen hvis du kommenterer bort riktig oppføring i fstab. Se etter vfat eller ntfs VÆR FORSIKTIG SÅ DU IKKE KOMMENTERER BORT NOEN AV SYSTEMPARTISJONENE DINE!! Endret 17. juli 2007 av Kagee
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå