gummitarzan Skrevet 15. juli 2007 Skrevet 15. juli 2007 Hei Jeg bruker VLC til mediaavspilling i linux, og er stort sett veldig fornøyd. Men jeg har et problem som irriterer meg veldig. Hvis jeg spiller en mp3, og dobbelklikker på en ny sang, spawner den en ny VLC, istedet for å spille den nye sangen i samme spilleren. Dermed blir det 2 avspillere som spiller hver sin sang. Noen som vet hvordan jeg fikser dette? Har prøvd å se i settingsa på VLC, men finner ingenting der.
Gjest Slettet+142 Skrevet 15. juli 2007 Skrevet 15. juli 2007 Tror ikke VLC har "støtte" for det, men du kan jo alltids bare dra musikkfilen til VLC-vinduet
gummitarzan Skrevet 15. juli 2007 Forfatter Skrevet 15. juli 2007 Tror ikke VLC har "støtte" for det, men du kan jo alltids bare dra musikkfilen til VLC-vinduet 9076996[/snapback] Joda, det går jo det, men jeg er fan av dobbeltklikket =) Synes det blir litt tungvint å måtte dra filene hele tiden.
Kagee Skrevet 15. juli 2007 Skrevet 15. juli 2007 --one-instance, --no-one-instance Allow only one running instance (default disabled) Allowing only one running instance of VLC can sometimes be useful, for example if you associated VLC with some media types and you don't want a new instance of VLC to be opened each time you double-click on a file in the explorer. This option will allow you to play the file with the already running instance or enqueue it. (default disabled) Prøv å kjøre vlc --one-instance filename.mp3 og se om den åpner seg riktig. I så fall må du endre programtilknytningen for MP3, og åpne f.eks "vlc %1" til "vlc --one-instance %1"
Canute Skrevet 16. juli 2007 Skrevet 16. juli 2007 Eller kan du vel lage et alias, fra "vlc" til "vlc --one-instance" ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå