Neotetra Skrevet 12. juli 2007 Skrevet 12. juli 2007 Er det lurt å på om FedEx hvis dette er mulig og hva koster det for feks å sende filter via FedEx ? Er PayPal eneste anbefalte betalingsmåte ? Må jeg gjøre noe for at pakken skal komme igjennom tollen i Norge dersom verdien er under 200 kr ? Hva hvis varen er over 200 kr eller det blir tatt stikkprøve skal jeg da gjøre noe for at den skal havne på døra eller i posten ?
ragamuffin Skrevet 12. juli 2007 Skrevet 12. juli 2007 (endret) FedEx er vel nødig å anbefale for et filter til 20 dollars. FedEx tar typisk fra $50 og oppover for en levering. Paypal er vel i bunn og grunn eneste anbefalte betalingsmåte ja Du kan ikke gjøre noe til eller fra for at pakken kan komme gjennom tollen. Er verdien under 200,- går det som fot i hose. Er den over 200,- må den være merket som gave (av avsender). Avsender må heller ikke være et firma. Da er det kr 1000,- som er grensa. Er pakken merket med f.eks $300 i verdi må du nok betale mva og evt toll uansett. Stikkprøver blir det ikke tatt i så måte. Men om den er merket med $100 som gave, og tollerene basert på stikkprøver finner ut at inne i pakken befinner det seg kvittering som viser at du har gitt $500 for dingsen - må du betale mva for $500. (FedEx/UPS tar nok oftere stikkprøver enn f.eks Posten. Mulig de åpner alle pakkene for alt jeg vet) Endret 12. juli 2007 av ragamuffin
Neotetra Skrevet 13. juli 2007 Forfatter Skrevet 13. juli 2007 Hva med Nochex er det noen i Norge som bruker dette ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå