Gå til innhold

Ebay og kjøp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det lurt å på om FedEx hvis dette er mulig og hva koster det for feks å sende filter via FedEx ?

Er PayPal eneste anbefalte betalingsmåte ?

Må jeg gjøre noe for at pakken skal komme igjennom tollen i Norge dersom verdien er under 200 kr ?

Hva hvis varen er over 200 kr eller det blir tatt stikkprøve skal jeg da gjøre noe for at den skal havne på døra eller i posten ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

FedEx er vel nødig å anbefale for et filter til 20 dollars. FedEx tar typisk fra $50 og oppover for en levering.

Paypal er vel i bunn og grunn eneste anbefalte betalingsmåte ja

Du kan ikke gjøre noe til eller fra for at pakken kan komme gjennom tollen. Er verdien under 200,- går det som fot i hose.

Er den over 200,- må den være merket som gave (av avsender). Avsender må heller ikke være et firma. Da er det kr 1000,- som er grensa.

Er pakken merket med f.eks $300 i verdi må du nok betale mva og evt toll uansett. Stikkprøver blir det ikke tatt i så måte.

Men om den er merket med $100 som gave, og tollerene basert på stikkprøver finner ut at inne i pakken befinner det seg kvittering som viser at du har gitt $500 for dingsen - må du betale mva for $500.

(FedEx/UPS tar nok oftere stikkprøver enn f.eks Posten. Mulig de åpner alle pakkene for alt jeg vet)

Endret av ragamuffin

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...