Gå til innhold

Erfaring med Sigma 18-50mm, f2.8 for Pentax?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

-Er det noen "der ute" som har erfaring med Sigma 18-50mm f2.8 EX DC i Pentax fatning? Til K10D i påvente av (bla) SMC DA 16-50 f2.8`n til Pentax...sikkert ikke alene om ventinga ;)

-En annen kombinasjon som vurderes er Pentax DA 12-24mm+Pentax FA 24-90mm. noen som har prøvd 24-90mm'rn?

...ellers så har jeg jo blitt mer og mer glad i fastoptikk (og i å gå :D )

PFH takk

Endret av LuckyLux
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg har dette objektivet med Canon-fatning, hvis det er av interesse.

9055941[/snapback]

...Ja takk, har ikke "merkefobi" :) ...

Skrevet (endret)
-Er det noen "der ute" som har erfaring med Sigma 18-50mm f2.8 i Pentax fatning?  Til K10D i påvente av (bla) SMC 16-50 f2.8`n til Pentax...sikkert ikke alene om ventinga ;)

-En annen kombinasjon som vurderes er Pentax 12-24mm+Pentax 24-90mm. noen som har prøvd 24-90mm'rn?

...ellers så har jeg jo blitt mer og mer glad i fastoptikk (og i å gå :D )

PFH takk

9055894[/snapback]

Hei

Har DA12-24/ i kombinasjon med Tamron 28-75/2.8 og det er ein grei kombinasjon, då eg som regel treng lysstyrken i den lengste delen. Tamron linsa er forøvrig god på størst åpning. (2.8).

Eg sakner 16-50 området av og til, og hadde eg hatt dette objektivet og ikkje dei andre, hadde eg nok sakna Tamronen...då den er mest brukt.

DA 12-24 er god til Natur og gatebilder, mens tamronen er god på barn/portrett og familebilder.

Har du vurdert DA16-45/ 4 som eit alternativ ? Litt videre og ett stopp tregere enn Sigma, men betre på skarphet i følge tester.

Her er forøvrig ein sammenlinkning mellom DA16-45/4 og FA 24-90 http://translate.google.com/translate?sour...fBxuREV7%2ehtml

ellers så finn du tester på www.Photozone.de av de aktuelle objektiva med unntak av FA 24-90, der er og test av tokina varianten av 16-50/2.8 , som pentax kjem med til hausten, (muligens med litt endringer, men sansyligvis ikkje dårligere)

Endret av Hopi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...