Gå til innhold

Kjøpe Sony HDR-SR8E?


Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om jeg skal kjøpe dette kameraet, men jeg vil gjerne se hvordan bildekvaliteten er først.. Jeg har ikke funnet noen videoer filmet med dette kameraet, så hvis noen har dette kameraet å kan legge ut en testvideo eller vet om en på internett hadde det vært flott. Kom gjerne med anbefalinger også.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg endte opp med å kjøpe dette kameraet. Har ikke fått det enda, men regner med å få det i løpet av uka. Jeg har kun sett video eksempel av SR1 og de var greie de så jeg gleder meg til å se resultatet av dette. Skal se om jeg klarer å få lagt ut noen eksempler.

 

Jeg lurer på om jeg skal kjøpe dette kameraet, men jeg vil gjerne se hvordan bildekvaliteten er først.. Jeg har ikke funnet noen videoer filmet med dette kameraet, så hvis noen har dette kameraet å kan legge ut en testvideo eller vet om en på internett hadde det vært flott. Kom gjerne med anbefalinger også.

9051135[/snapback]

Lenke til kommentar

Har nå fått kameraet, foreløpig inntrykk ser meget bra ut. Jeg har ikke fått kikket på detaljene ennå. Filmet en litten snutt rett ut i hagen, fil størrelsen er 33Mb og jeg regner med at det blir problemer å legge den ut her. Må finne en annen plass å lagre filen. Fil type er mts så du behøver Nero's siste versjon eller picture browser fra sony. For redigering er det visstnok Sony Vegas som foreløpig gjelder. Jeg antar at det er andre software også, men ikke helt 100% oppdatert.

 

Ah, takk! Setter pris på det!

9055279[/snapback]

Lenke til kommentar

Har tenkt akkurat det samme på å kjøpe dette kameraet eller tilsvarende om ei lita stund. Men, er ikke det litt problem med å få avspilt dette til en tv uten å gå via data'en foreløbig? Slik som jeg har skjønt det så må man ha en blu-ray spiller for å få det meste ut av dette kameraet. Stemmer ikke det?

 

Jeg har en Sony W2000 tv, så lurer også om ikke Sony kommer snart med fullHD-kameraer, det hadde vært noe! :)

Lenke til kommentar

Jeg vurderer også dette kamera - men etter det jeg kan skjønne har Sony enda ikke fått inn en iLink (firewire) utgang slik at man enkelt kan få opptakene sine over på DVD med en DVD-opptaker...(!!) stemmer dette?

Det er uaktuelt å kjøpe et kamera hvor jeg må via en pc for å flytte opptakene over på et annet medium...

Da blir nok HC7 et mer aktuelt kamera...

 

-M

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...