Gå til innhold

Objektiv til min nye Nikon D40x

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kjøpt mitt første "speilrefleks".

Tanken var ikke å bli noen superfotograf, men jeg fant ut at bildene ble mye penere i motsettning til min gammle Ixus 50.

Jeg seiler mye regatta, og har lyst på ett objektiv som gjør meg i stand til å ta bilder på lang avstand. Siden jeg er helt grønn, så har jeg lest litt her inne på forumet, og funnet ut at D40x serien har autofokus innebygget i objektivet :)

Hva skal jeg kjøpe. Siden jeg er skikkelig amatør fotograf, så ønsker jeg ikke å legge veldig mye penger i dette. ca. 2000,-

Jeg har forstått at jeg må ha ett eller anna ala 70-200 eller noe slikt.

Noen som kan anbefale ett greit objektiv?

Takk på forhånd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

I prisområdet du skisserer er det AF-S Nikkor 55-200G som gjelder for D40. Den er helt ok. Skal du ha mer tele er det AF-S Nikkor 70-300G VR, men da overskrider du budsjettet ditt så det synger.

Endret av Anew
Skrevet

Så da må jeg altså ta ett valg mellom AF-S Nikkor 55-200G eller Nikon 55-200 VR.

Hva med Sigma 55-200mm f/4-5.6 DC. Jeg trodde at sånn tredjepartsutstyr var vell så bra som orgianlt nikon? Eller hva mener dere?

Skrevet
Hva med Sigma 55-200mm f/4-5.6 DC. Jeg trodde at sånn tredjepartsutstyr var vell så bra som orgianlt nikon? Eller hva mener dere?

9053822[/snapback]

3. partsoptikk er ofte et godt valg, men denne Sigmaen har ikke HSM, og vil derfor ikke autofokusere med D40.

Jeg var ikke klar over at 55-200 VR var så billig som 2200 - da bør det i mine øyne være et temmelig enkelt valg.

Skrevet

9053822[/snapback]

3. partsoptikk er ofte et godt valg, men denne Sigmaen har ikke HSM, og vil derfor ikke autofokusere med D40.

Jeg var ikke klar over at 55-200 VR var så billig som 2200 - da bør det i mine øyne være et temmelig enkelt valg.

9053894[/snapback]

Det er utrolig at det ikke har vært mer snakk om dette objektivet her på forumet.

Skrevet
Hvorfor skulle dette være lureri?

9057960[/snapback]

Prisen er så lav at det nesten er for godt til å være sant. Om noe er for godt til å være sant, så er vel det grunn til å stille noen spørsmål?

(forøvrig forundrer det meg at en USA-iansk kjempekjepe som Best Buy tillater noen norske småfiser å bruke varemerket deres, men det er en annen sak... Ser jo at det er Expert som eier det norske nå...)

Skrevet

Hallooo.. vi lever i Norge! Den butikken hadde vært nede på et blunk om det var svindel. Dessuten eies Best Buy av Expert. Best Buy i Norge trenger forøvrig ikke ha noe med Best Buy i USA å gjøre.

Skrevet

er ikke umulig at Expert har en god deal med nikon. De var de billigste på d40 (ca 500 under nest billigste), og nå er de en del billigere på nikon-objektiv...

strategisk partner...positivt for begge parter :)

Skrevet

Var ikke meningen folkens å starte en lang diskusjon rundt nettbutikker :)

Jeg bestiller nå Nikon TeleObjektiv 55-200 VR fra Best Buy.no

Prisen er 2199,- og 99,- i frakt.

Ut ifra hva dere antyder så bør det være ett godt valg?

Takk for hjelpa, og fortsatt god sommer.

Skrevet

Jeg kjøpte nikon sitt 55-200VR, fikk god pris av min bror og betalte 1990,-. Uansett er jeg veldig godt fornøyd, er også amatør og synes det var lett å få gode bilder, VR'en var absolutt bra å ha!

Annbefales!! (av amatør)...

Skrevet
Hvor mye har bildestabilisatoren å si? Gjør denne at det går greiere håndholdt vs. stativ?

9061379[/snapback]

VR er et must for håndholdte telelinser ;)

9062450[/snapback]

Takk, ante meg det ja. Bestilte like godt et slikt et jeg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...