Gå til innhold

Objektiv til min nye Nikon D40x

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kjøpt mitt første "speilrefleks".

Tanken var ikke å bli noen superfotograf, men jeg fant ut at bildene ble mye penere i motsettning til min gammle Ixus 50.

Jeg seiler mye regatta, og har lyst på ett objektiv som gjør meg i stand til å ta bilder på lang avstand. Siden jeg er helt grønn, så har jeg lest litt her inne på forumet, og funnet ut at D40x serien har autofokus innebygget i objektivet :)

Hva skal jeg kjøpe. Siden jeg er skikkelig amatør fotograf, så ønsker jeg ikke å legge veldig mye penger i dette. ca. 2000,-

Jeg har forstått at jeg må ha ett eller anna ala 70-200 eller noe slikt.

Noen som kan anbefale ett greit objektiv?

Takk på forhånd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

I prisområdet du skisserer er det AF-S Nikkor 55-200G som gjelder for D40. Den er helt ok. Skal du ha mer tele er det AF-S Nikkor 70-300G VR, men da overskrider du budsjettet ditt så det synger.

Endret av Anew
Skrevet

Så da må jeg altså ta ett valg mellom AF-S Nikkor 55-200G eller Nikon 55-200 VR.

Hva med Sigma 55-200mm f/4-5.6 DC. Jeg trodde at sånn tredjepartsutstyr var vell så bra som orgianlt nikon? Eller hva mener dere?

Skrevet
Hva med Sigma 55-200mm f/4-5.6 DC. Jeg trodde at sånn tredjepartsutstyr var vell så bra som orgianlt nikon? Eller hva mener dere?

9053822[/snapback]

3. partsoptikk er ofte et godt valg, men denne Sigmaen har ikke HSM, og vil derfor ikke autofokusere med D40.

Jeg var ikke klar over at 55-200 VR var så billig som 2200 - da bør det i mine øyne være et temmelig enkelt valg.

Skrevet

9053822[/snapback]

3. partsoptikk er ofte et godt valg, men denne Sigmaen har ikke HSM, og vil derfor ikke autofokusere med D40.

Jeg var ikke klar over at 55-200 VR var så billig som 2200 - da bør det i mine øyne være et temmelig enkelt valg.

9053894[/snapback]

Det er utrolig at det ikke har vært mer snakk om dette objektivet her på forumet.

Skrevet