OscarMike1 Skrevet 8. juli 2007 Skrevet 8. juli 2007 (endret) Sitter nå i Sandefjord med manualen til både D80'n og blitsen i Oslo. Funnet manualen til blitsen på nett, men jeg sliter med å få den til å fungere som slave. Finnes det en enkel og grei måte å forklare meg dette så jeg hvertfall får prøvd det? Edit, leif. Endret 8. juli 2007 av eirik_a
Litejk Skrevet 8. juli 2007 Skrevet 8. juli 2007 Rekner med det er slik: Du tar blitsen av kamera, popper den interne blitsen opp, trykker på blitsen for wireless og gjør innstillingen i kamera til wireless TTL blits.
Mister_joney Skrevet 8. juli 2007 Skrevet 8. juli 2007 Har nettopp kjøpt meg 2x SB-600 samt SU-800... Her er min lille forklaring; Ta på blitzen, og hold inne "ZOOM" og "-" knappen samtidig til det popper opp en ny meny. Trykk "+" til det kommer opp en buet pil på displayet, trykk så "MODE" til den står på ON. Hold så "ZOOM" og "-" knappene inne til den vanlige menyen popper opp igjen. Den menyen som du var inne å stillte på heter "Egne innstillinger (Custom settings)", som du finner i manualen på side 53, eller du kan slå opp på side 58 og leser til side 67... Håper dette kommer til nytte, lykke til:)
OscarMike1 Skrevet 9. juli 2007 Forfatter Skrevet 9. juli 2007 Takk for rådet, jeg ble noe klokere.. men SB'en vil fortsatt ikke skyte. I displayet står det CH3, samt Group A. Den buede pilen er også der.. Er det noe i kameramenyene jeg må trykke på også?
TheCooler Skrevet 9. juli 2007 Skrevet 9. juli 2007 (endret) Jepp, du må endre til riktig blitzmodus. D80'en må vel stå i commander mode (husker ikke helt i farta - har ikke noe kamera her å se etter på) ellers så vet jo ikke kameraet at du har en ekstern blitz du ønsker å benytte. Endret 9. juli 2007 av TheCooler
OscarMike1 Skrevet 9. juli 2007 Forfatter Skrevet 9. juli 2007 Jeg hadde ikke aktivert utvidet meny, men ordnet det tilslutt. Endte med at jeg kikket inn i SB'en for å se om den ville skyte. Som følge av dette ser jeg nå halvparten er skjermen, resten er hvite flekker. Takk for god hjelp.
Black Star Skrevet 9. juli 2007 Skrevet 9. juli 2007 Endte med at jeg kikket inn i SB'en for å se om den ville skyte. Som følge av dette ser jeg nå halvparten er skjermen, resten er hvite flekker.Jo takk... kjenner til det når jeg har prøvd å forklare kunder hvordan de bruker blits. Plutselig trykker de et vilkårlig sted, så blitsen fyrer av... 10 cm fra øynene mine :!:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå