Olav H Skrevet 7. juli 2007 Skrevet 7. juli 2007 (endret) jeg vandrer rundt I jungel med vanskelig ord og data ting jeg ikke skjønner en damn s*** av. så da har jeg funnet to løsninger som virker som om at de passer for meg. det er da XPS NotebookTM M1710 og Multicom Compal IFL90+ som begge frister. men siden jeg ikke kan noe om data så trenger jeg litt hjelp. jeg skal bruke dataen til skole og gaming (det inkluderer en del reising, så stasjonær er utelukket) dette er konfigurasjonene jeg tenkte meg: * 15,4" Widescreen WXGA 1280x800 eller WSXGA+ 1680x1050 skjerm - valgfri størrelse * Intel® Core™2 Duo prosessor - valgfri størrelse * Serial ATA harddisk - valgfri størrelse * DDR2 667MHz SO-DIMM RAM - valgfri størrelse * Intel® Centrino® Duo/Pro Prosessor Teknologi * Mobile Intel® PM965 Express Chipset * Intel 802.11a/b/g/n trådløst nettverkskort (n-draft støtte) * 10/100/1000 Mbps nettverkskort * Bluetooth 2.0 (tillegg) * NVIDIA® GeForce® 8600M GT skjermkort 512MB * NVIDIA® PureVideo™ videoavspilling i HD kvalitet * Mulighet for analog og DVB-T TV-tuner med S-Video inngang og tilhørende fjernkontroll (tillegg) * DVD±RW DL (double layer) brenner * Innebygd mikrofon * 2.0MP webkamera med CMOS støtte * WoW Video/Audio hurtigtaster * Realtek ALC268 lydkort med 2 kanals HD Audio støtte * Mega Bass Reflex Speaker system gir meget bra lyd * Fingeravtrykkleser * 3-i-1 kortleser (SD/MMC/MS) * 4 x USB 2.0 (hvorav 2 stk USB Power 2A) * 1 x Firewire kontakt, for bl.a. videoredigering * 1 x Mikrofon inngang * 1 x lydutgang * 1 x S-video utgang * 1 x VGA (skjermutgang) * 1 x Express Card 34/55mm slot * Smart Face Recognization, logg inn ved hjelp av scanning via webkameraet * Trykksensitive hurtigknapper * Anbefales med Windows Vista * Valgfritt 6 cellers eller 9 cellers batteri * 2,8 kg (med 6 cellers batteri) * Mål i mm: 355 x 257 x 35/37 pris: 12 436,- og http://configure.euro.dell.com/dellstore/c...=N0717105&s=dhs jeg er åpen for andre forslag og ps. hvem har best grafikk kort (med andre ord hvem er best å spille på eheh?? Endret 7. juli 2007 av mumfi
magneman Skrevet 7. juli 2007 Skrevet 7. juli 2007 (endret) Multicom PC'en er ikke konfigurert... Og 7900GS og 8600M Gt er det ikke så veldig mye forskjell på, 7900gs er litt bedre men 8600 DX10. Endret 7. juli 2007 av magneman
-Tommy Skrevet 7. juli 2007 Skrevet 7. juli 2007 Dell pc'en er best å spille på, hvertfall vis du velger 7950GTX.
-Fish- Skrevet 7. juli 2007 Skrevet 7. juli 2007 Jeg var i akuratt samme situasjon som deg for 3 dager siden, skulle ha meg ny PC til samme formål og valget var mellom noen Dell maskiner (XPS, 1520, 1720) og denne Compalen. Etter å ha fått en del gode tips fra folk her på forumet ( ) og litt tid i tankeboksen, falt valget på XPS Du kan lese litt i Compal trådet her på forumet for å blir litt klokere på maskinen. Det er en del blandede meninger blant de som allerede har fått maskinen, noen er fornøyde mens andre angrer på kjøpet. Det som ser ut til å være felles for de nåværende IFL90+ eiere er at de er godt fornøyd med hardwaren og kraften til maskinen. Designet og byggekvaliteten er det flere som er "skeptiske" til. De mener det er for mye "plastic fantastic", og at maskinen ellers ser billig og usolid ut. I XPS'en kan du være sikker på hva du får. Maskinen har vært ute lenge nå, det er veldig mange som har testet maskinen (den har fått skryt i nesten samtlige ) og den er kvitt en del "startsproblemer" som dukker opp med nylanserte maskiner. Jeg gikk for XPS'en mest på grunn av at jeg skal spille en del på den, og at den skal være tilkoblet til en ekstern 22" skjerm, og da er det et stort pluss med DVI, noe som mangler hos Compalen Dell's meget gode support og "kommer-hjem-til-deg-og-fikser-maskinen-supporten" kommer også godt med. Det er ingen tvil om at Compalen er også en kjempe-maskin, og er vekt og størrelse viktig for deg så passer en 15,4" mye bedre enn 17". Den er også mer fremtidsrettet med Santa Rosa og DX10 skjermkort. Håper du har blitt litt klokere, og lykke til med valget. Begge er meget gode maskiner.
magneman Skrevet 7. juli 2007 Skrevet 7. juli 2007 Husker jeg så en kar som antagelig var Mac-fanatiker på et forum og kritiserte XPS'en, dermed fikk han et tonn med meldinger tilbake hvor fælt Apple produkter var. :!:
Olav H Skrevet 8. juli 2007 Forfatter Skrevet 8. juli 2007 Jeg var i akuratt samme situasjon som deg for 3 dager siden, skulle ha meg ny PC til samme formål og valget var mellom noen Dell maskiner (XPS, 1520, 1720) og denne Compalen.Etter å ha fått en del gode tips fra folk her på forumet ( ) og litt tid i tankeboksen, falt valget på XPS Du kan lese litt i Compal trådet her på forumet for å blir litt klokere på maskinen. Det er en del blandede meninger blant de som allerede har fått maskinen, noen er fornøyde mens andre angrer på kjøpet. Det som ser ut til å være felles for de nåværende IFL90+ eiere er at de er godt fornøyd med hardwaren og kraften til maskinen. Designet og byggekvaliteten er det flere som er "skeptiske" til. De mener det er for mye "plastic fantastic", og at maskinen ellers ser billig og usolid ut. I XPS'en kan du være sikker på hva du får. Maskinen har vært ute lenge nå, det er veldig mange som har testet maskinen (den har fått skryt i nesten samtlige ) og den er kvitt en del "startsproblemer" som dukker opp med nylanserte maskiner. Jeg gikk for XPS'en mest på grunn av at jeg skal spille en del på den, og at den skal være tilkoblet til en ekstern 22" skjerm, og da er det et stort pluss med DVI, noe som mangler hos Compalen Dell's meget gode support og "kommer-hjem-til-deg-og-fikser-maskinen-supporten" kommer også godt med. Det er ingen tvil om at Compalen er også en kjempe-maskin, og er vekt og størrelse viktig for deg så passer en 15,4" mye bedre enn 17". Den er også mer fremtidsrettet med Santa Rosa og DX10 skjermkort. Håper du har blitt litt klokere, og lykke til med valget. Begge er meget gode maskiner. 9026669[/snapback] hvilke konfigurasjoner har du på din xps fish?
-Fish- Skrevet 9. juli 2007 Skrevet 9. juli 2007 hvilke konfigurasjoner har du på din xps fish? 9030040[/snapback] # Intel® Core™ 2 Duo-prosessor T7200 (2,0 GHz, 4 MB L2-buffer, 667 MHz # 2048MB 667MHz DDR2 SDRAM (2x1024) # 100 GB (7200 rpm) SATA-harddisk # XPS 256MB NIVIDIA7® GeForce™ Go 7900 GS # 17" UltraSharp Wide Screen WUXGA (1920 x 1200) Display with TrueLife® # 9-cellers litiumionbatteri # Dell 355 trådløs Bluetooth 2.0-modul
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå