moshpit Skrevet 7. juli 2007 Skrevet 7. juli 2007 (endret) Sitter her og skal spille CMcrae DIRT på 1080p skjerm, men jeg får ingen lyd Det er broren min som har spilt på den i det siste og han nevnte noe med de tre lysene.. Men sa ikke at den var ødelagt eller noe sånn. Uansett da, når jeg har koblet den opp her, fungerer alt som det skal, men det kommer altså ingen lyd. Jeg har prøvd på to LCD-tver. I tillegg har jeg prøvd med optisk på den ene skjermen. Jeg har ikke testa opp mot z-5500 med optisk, men tviler på at det går nå? Noen som har noen løsning på problemet, eller er det 80014174 som gjelder? Endret 7. juli 2007 av moshpit
Kjeksmestern Skrevet 7. juli 2007 Skrevet 7. juli 2007 Du vet vel at det er fem kabler som skal kobles til TV-en og ikke bare tre? Fire røde lys betyr at noen av kablene ikke står skikkelig i.
_crs_ Skrevet 7. juli 2007 Skrevet 7. juli 2007 Hvor er det du prøver å koble til lyd da? De fleste skjermer har ikke egne lydinnganger, men derimot lydutganger. Du får ikke noe lyd om du kobler til en utgang.
moshpit Skrevet 7. juli 2007 Forfatter Skrevet 7. juli 2007 (endret) Jeg vet at 3 er til bilde og 2 er til lyd ved bruk av komponent. Fire røde lys betyr ihvertfall at HD-kabelen ikke er koblet til har jeg funnet ut så det er greit. crs: Selvom jeg ikke nevnte LCD-tver, så mente jeg det og disse har selvfølgelig lydinnganger. Har nå testet med optisk opp mot Z-5500 anlegget og der kom det lyd, så da skjønner jeg ikke hvorfor det ikke kommer lyd når jeg kobler vanlige stereo til tven.. hmmm Endret 7. juli 2007 av moshpit
_crs_ Skrevet 7. juli 2007 Skrevet 7. juli 2007 crs: Selvom jeg ikke nevnte LCD-tver, så mente jeg det og disse har selvfølgelig lydinnganger. Nei, jeg kan nesten garantere at du ikke får lyd fordi du kobler audiokablene til en lyd-UTGANG.
kewell79 Skrevet 7. juli 2007 Skrevet 7. juli 2007 Jeg vet at 3 er til bilde og 2 er til lyd ved bruk av komponent. Fire røde lys betyr ihvertfall at HD-kabelen ikke er koblet til har jeg funnet ut så det er greit. crs: Selvom jeg ikke nevnte LCD-tver, så mente jeg det og disse har selvfølgelig lydinnganger. Har nå testet med optisk opp mot Z-5500 anlegget og der kom det lyd, så da skjønner jeg ikke hvorfor det ikke kommer lyd når jeg kobler vanlige stereo til tven.. hmmm 9024081[/snapback] Kanskje en ide å gå inn på settings og velge vanlig stereo og ikke surround?
moshpit Skrevet 7. juli 2007 Forfatter Skrevet 7. juli 2007 (endret) crs: Selvom jeg ikke nevnte LCD-tver, så mente jeg det og disse har selvfølgelig lydinnganger. Nei, jeg kan nesten garantere at du ikke får lyd fordi du kobler audiokablene til en lyd-UTGANG. 9024134[/snapback] For det første. På begge tvene her er det COMPONENT IN og AUDIO IN rett ved siden av. DVS at når man kobler til en komponentkilde til tven og velger dette på source, så kommer også lyden! Og for det andre, hvordan kan du garantere at det ikke er lyd-inngang? Det er vel ganske normalt det når det er komponent innganger og? Jeg vet at 3 er til bilde og 2 er til lyd ved bruk av komponent. Fire røde lys betyr ihvertfall at HD-kabelen ikke er koblet til har jeg funnet ut så det er greit. crs: Selvom jeg ikke nevnte LCD-tver, så mente jeg det og disse har selvfølgelig lydinnganger. Har nå testet med optisk opp mot Z-5500 anlegget og der kom det lyd, så da skjønner jeg ikke hvorfor det ikke kommer lyd når jeg kobler vanlige stereo til tven.. hmmm 9024081[/snapback] Kanskje en ide å gå inn på settings og velge vanlig stereo og ikke surround? 9024170[/snapback] Hvis du mener på Xboxen, så gjelder dette kun ved digital utang! IKKE ved vanlig analog. Xboxen støtter vel ikke analog surround gjør den vel? Endret 7. juli 2007 av moshpit
_crs_ Skrevet 7. juli 2007 Skrevet 7. juli 2007 (endret) For det første. På begge tvene her er det COMPONENT IN og AUDIO IN rett ved siden av. DVS at når man kobler til en komponentkilde til tven og velger dette på source, så kommer også lyden! Og for det andre, hvordan kan du garantere at det ikke er lyd-inngang? Det er vel ganske normalt det når det er komponent innganger og? Hvilken skjerm/modell er det snakk om? Er du sikker på det er audio inn for samme kanal som du har koblet til komponent. Endret 8. juli 2007 av _crs_
marius90 Skrevet 8. juli 2007 Skrevet 8. juli 2007 De phono kontaktene ved siden av komponent er jo lydinnganger, hvor logisk er det å plassere utganger der? det er det nok neppe noen som gjør. (Har ihvertfal aldrig sett det på noe tv. Det er ihvertfal ikke tilfelle på Samsung, Sony eller Toshiba, ihvertfal ikke på de modellene jeg har vært borti.) Det må være noen instillinger fra Xboxen eller i menyen til tv'n som står galt. Men siden du får lyd fra Logitech anlegget så er det vel ikke noe problem lenger, det logitech anlegget burde jo levere bedre lyd enn tven uansett.
Eremal Skrevet 8. juli 2007 Skrevet 8. juli 2007 Lgen min er ganske nær med å putte phonokontaktene for lyd ut ved siden av komponent, eneste er at lyd inn er i samme "felt" som bildekontaktene, mens lyd ut er på et eget felt. Men jeg har aldri sett en tv med component inn uten phono inn på samme. Om kabelen din har fått litt juling kan det jo være det har blitt brudd i lederene, dog, siden du ikke har noe problemer med bildet er dette litt merkelig. Du kan alltids teste med en annen kabel (om du får tak i det uten å måtte kjøpe ny) og trippelsjekke at kontakten i 360en sitter _skikkelig_ i. Sjekk også innstillingene for lyd på tven. Noen har egne instillinger for de forskjellige inngangene.
moshpit Skrevet 8. juli 2007 Forfatter Skrevet 8. juli 2007 testa på en rør-tv nå og lyden fungerer ikke der heller. Bildet er der da. Så det er kun den optiske utgangen som fungerer.. Merkelig
Eremal Skrevet 9. juli 2007 Skrevet 9. juli 2007 høres ut som du har knota med noe instillinger, men såvidt meg bekjent så sender xbox360en lyd ut på komponent uansett hva du stiller på audio
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå