Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Skal diode for power lyse hele tiden?


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har koblet ett anlegg i bilen for noen uker siden, og opplevde idag at batteriet ble flatt etter 15 minutter med spilling (lav lyd, uten at motoren gikk). Så la jeg merker til at dioden "power" lyser selv om tenningen er skrudd av. Er dette riktig? Slo seg selvfølgelig av når jeg trakk ut styrestrømmen. Jeg gikk like godt å kjøpte ett nytt batteri, (bilen er en passat 2003 modell), men nå lurer jeg på om det var nødvendig?

Endret av bopheim
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+781234

Husk at innganger merket med "remote" må koples sånn at de ligger til jord når anlegget ikke er i drift, ellers vil forsterkeren stå på kontinuerlig og tappe batteriet.

På nye spillere er det ofte en blå og hvit ledning (fargene varierer) som ofte er merket "remote". Denne kan koples på remote-inngangen på forsterkeren. Du vil da få den funksjonen at når spilleren er på; er forsterkeren på, og når spilleren blir slått av, vil det samme skje med forsterkeren.

Lenke til kommentar
Dioden på forsterker eller spiller?

9017993[/snapback]

 

Anlegget slår seg av, men power dioden på forsterkeren lyser fortsatt. Det er den blå/hvite ledningen jeg har koblet til styrestrømmen (remote). Dersom jeg tar ut denne fra forsterkeren, så slukker lampa.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+781234

Sjekk at alt er koplet rett, og om du har tilgang på ett multimeter, gå over og sjekk spenninger på anlegget med tenningen samt anlegget på/av.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...