Gå til innhold

Kor lang tid brukar Elfa på å svare om spons?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Einig med at det er bedre å få avslag. Men men, er ikkje alle som brukar hjernen  :innocent:

9006693[/snapback]

 

Hvorfor skulle de svare deg? De får sikkert mange tiggerbrev, og hvordan kan man forvente at de setter folk til å svare på slikt? De tjener ikke penger på det. Det at de ikke svarer er å bruke hjernen ;)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Det er normal folkeskikk og god sørvis å svare på mail. Dersom de har utformet et standardsvar (noe de sikkert har), tar det ikke mer en 10 sekunder, vil jeg tro.

 

Goscinny ;)

9009566[/snapback]

 

Kort innpå, og bare til info.:

 

Det er faktisk ikke laget noe standard svar, da svært få "tiggemail" er like. Dessuten kommer det så mange mail inn til kundeservice, at det ikke er tid til så mye annet enn å registrere ordrene som kommer og besvare spørsmål fra bedriftskundene (som tross alt har første pri. ).

 

Som "onkel James" ville sagt det: "Sad, but true" :cry: !

Lenke til kommentar

Hva er dine kilder på dette? Selv om ikke alle "tiggermails" er like, så har de samme budskapet og spørsmålet. Jeg har blant annet erfart å få et veldig kort svar som virker svært standarisert, selv om jeg spurte om andre ting samtidig i samme mailen. Fikk ikke svar på det, om jeg husker rett. :hmm:

 

Men lite tid; det har de nok.

 

Goscinny ;)

Lenke til kommentar
Det er normal folkeskikk og god sørvis å svare på mail. Dersom de har utformet et standardsvar (noe de sikkert har), tar det ikke mer en 10 sekunder, vil jeg tro.

 

Goscinny ;)

9009566[/snapback]

 

10 sekunder de ikke har :ph34r:

de driter vel i om du går å venter på svar om sponsing.

Endret av Hetland
Lenke til kommentar
Da driter de på kundene sine også. Dersom en får spons, får en nok mer lyst til å kjøpe ting der seinere. Og dersom en er kunde og ikke får svar på mailene en sender, er ikke det bare positivt for det videreforholdet.

 

Goscinny ;)

9406130[/snapback]

 

Jeg må tydeligvis gjenta noe av det jeg skrev:

 

"Dessuten kommer det så mange mail inn til kundeservice, at det ikke er tid til så mye annet enn å registrere ordrene som kommer og besvare spørsmål fra bedriftskundene (som tross alt har første pri. )."

 

Dessuten sponses en del skoler med relativt mye hvert eneste år med komponenter og annet utstyr. Så sponsing er ikke ukjent der i gården.

 

Min kilde på dette..... Jo det skal jeg fortelle deg; jeg jobbet på kundeservice i Elfa i 3 år (sluttet for 2 uker siden), så jeg bør definitivt vite hva jeg prater om ;) !

Lenke til kommentar

Okai, virker som du er inne i dette da. Hos Elfa overser dere altså vanlige kunders spørsmål, og behandler heller spørsmål fra bedriftskunder? :p Interessant ...

 

Min erfaring er at psdata, komplett, microplex og slikt som har kunder som gjevnt over er fornøyde med sørvisen, svarer på sponsormail etterhvert. Andre butikker, som kanskje ikke har like fornøyde kunder med tanke på sørvis, svarer ikke.

 

Goscinny ;)

Lenke til kommentar

Selvom ikke alle forespørsler er like, går det fint an å surre sammen et standadsvar.

 

"Beklager, vi har desverre ikke satt av penger til å innfri din forespørsel."

 

Eller noe sånt.

 

Utrolig frustrerende å ikke få noe svar, vet aldri om de bruker lang tid eller om de ikke kommer til å sponse. Derfor blir det vanskelig å vite når du kan sende mail en annen bedrift.

Lenke til kommentar

Mener du virkelig at det er for dårlig å ikke ha fått svar på een uke?

Antar at de som jobber på kundeservice ikke kan ta avgjørelsen om sponsing på egen hånd og at spørsmål om sponsing nødvendigvis vil ta tid å besvare.

Håper også for din skyld at du ikke trenger sponsor straks... dårlig planlegging?

Lenke til kommentar
Okai, virker som du er inne i dette da. Hos Elfa overser dere altså vanlige kunders spørsmål, og behandler heller spørsmål fra bedriftskunder? :p Interessant ...

 

Min erfaring er at psdata, komplett, microplex og slikt som har kunder som gjevnt over er fornøyde med sørvisen, svarer på sponsormail etterhvert. Andre butikker, som kanskje ikke har like fornøyde kunder med tanke på sørvis, svarer ikke.

 

Goscinny ;)

9461567[/snapback]

 

Overser vel ikke akkurat, men når det er såpass pågang som det tross alt er så er det klare rettningslinjer for hvordan prioriteringen skal foregå. Det er tross alt bedriftskundene som er Elfas levebrød og det at privatkunder (som utgjør maks. 1-2 % av omsetningen) kan handle der er faktisk bare en "ekstraservice".

 

Tankegangen er at privatmarkedet kan de andre få lov å ha i fred, og så kan Elfa få gjøre det egentlig er ment å gjøre - serve bedriftsmarkedet.

 

PS ! Husk at jeg ikke jobber der lenger da, så det at jeg faktisk gidder å ta de i forsvar sier vel ikke så rent lite om hvor urimelig jeg mener du er i din kritikk.

Lenke til kommentar

Jamen ... Du er da enig med meg? Den eneste kritikken jeg har kommet med er at Elfa ikke svarer på mail fra oss som ber om spons, og det sier du jo selv at dere ikke har råd til å prioritere... Hvor er vi uenige?

 

Det er en ærlig sak at dere prioriterer bedriftskunder foran vanlige kunder siden det ikke er rare inntektene å hente hos oss i forhold til dem. Da burde du vel også kunne innrømme at dere har dårlig service overfor kundene. :) At dere har god service overfor bedriftskunder er en annen sak jeg ikke vet noe om.

 

Skal vi begrave stridsøksen og eventuelt ta videre diskusjon på PM?

 

Goscinny ;)

Endret av Goscinny
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Når jeg bestiller garderober fra Elfa (nå Noga)..

 

Hehe, det er nok 2 vidt forskjellige Elfa vi snakker om her.

9543769[/snapback]

 

 

Hehe, ok, skjønte i utgangpunktet ikke helt hva Elfa hadde med HW sponsing å gjøre :)

 

"Skyvedørskabinett", måtte i tilfelle vært til en relativt stor server-rack, hehe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...