Gå til innhold

Forsikringssum på min mobil

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min gamle SE W800 gikk istykker i helga. "Heldigvis" har jeg netcom totalforsikring (den dyreste), og ringte de for å få ny telefon. Da sa de at jeg får SE W610i som innbyttetelefon fordi den er tilsvarende til W800 som har gått ut av produksjon! Denne er 1000,- billigere i forhold til det min W800 kostet da jeg forsikret den... Mener dette er idiotisk at jeg skal få en billigere telefon, likevel om den har noe samme spec's... Jeg mener at jeg skulle fått en telefon tilsvarende prisen på min gamle da den var ny!! Det er jo slik en forsikring skal fungere!?? Vet om mange tilfeller der de har fått igjen en telefon tilsvarende nypris på forsikret telefon! Noen som vet noe om dette?

Setter pris på tips og synspunkt.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Da tar du nok feil er jeg redd. Nettopp slik du beskriver er det mobilforsikring fungerer.

Mobilforsikring via operatør:

Du får erstattet reperasjon og lånetelefon, eller ny tilsvarende telefon som den du har.

10.1 Dersom skaden kan repareres, dekkes reparasjonskostnadene samt kostnader til lånetelefon iht. selskapets avtalte priser. Er det ikke mulig/lønnsomt å reparere telefonen, dekker forsikringen en tilsvarende/vesentlig tilsvarende mobiltelefon. Det samme gjelder dersom telefonen er tapt/stjålet
10.8 Det gjøres ikke fradrag for verdiforringelse ved erstatningsberegningen.

Altså kjøpsverdi eller verdi av telefonen i dag har ingen betydning. Du skal ha en ny tilsvarende lik telefon som den som er blitt ødelagt.

Via en reiseforsikring/inboforsikring vil erstatingen vanligvis beregnes noe anerledes:

Du får dekket kjøps-summen minus en årlig verdiforringelse

En egen verdi-forsikring via ditt forsikringsselskap vil igjen beregnes anerledes:

Du forsikrer gjenstanden for en viss sum, og det er denne sumen du får utbetalt som erstatning.

PS! Det lønner seg å lese forsikringsvillkårene når du bestiller forsikring.

Endret av cyclo
Skrevet

Ok, det er sånn å forstå...

Takker for kjempefin svar!!

Må vel kjøre på med et mellomlegg og få en bedre telefon :ermm:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...