Gå til innhold

OSX FOR PC


Anbefalte innlegg

:D Jeg har i mange år hatt tanker om at i fremtiden vil krigen mellom pc og mac opphøre.... Pc makiner blir bedre og bedre og mac maskiner blir mer og mer pc like og billigere. Å lage en OSX versjon for pc er i såtilfelle genialt. Apple har selv sagt at de vil vurdere å bruke enten INTEL's IA64 eller AMD's hammer tekonologi i fremtidens MAC maskiner. Med andre ord så blir den fysiske teknologiske forskjellen mellom en mac og pc ikke veldig stor lenger, og da er det vel kun OS og software som avgjør hva slags maskin man har. Dette har data idealister lenge snakket om og nå kan det se ut til at det blir fakta. Noen har sagt:"I fremtiden vil jeg kunne gå i en butikk å kjøpe en datamaskin uten å tenke på om jeg vil ha en mac eller pc" Og jeg sier bare... ENDELIG!!! :D
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Apple har faktiks laget en PC versjon av OSX, det vil si de holder på med et prosjekt kalt MARKLAR (ingen offisiell info fra APPLE) og som jeg skrev innledningsvis så skal man ikke se bortifra at apple faktisk omsider vil benytte seg av enten INTEL's 64bits itanium cpu teknologi eller AMD's 64 bits hammer teknologi, dette er selvsagt forde det blir billigere for apple. Konsekvensene av dette blir jo også selvsagt at rent hardwaremessig så blir an macintosh maskin og en hvilken som helsdt pc nokså lik.

Allerede i dag så er komponentene i en mac og pc nokså like, begge bruker IDE, DDR,PCI,AGP,USB,IE1394 OSV.

Ta forresten en titt på denne linken:

http://www.geotrail.no/norge/modules.php?n...order=0&thold=0

og denne linken:

http://www.eweek.com/article2/0,3959,496249,00.asp

Lenke til kommentar

Både Mac og pc er under utvikling... og under denne utvikligen ser det ut til at både PC og mac utvikler seg i en retning hvor de på et tidspunkt vil møte hverandre... i allefall rent hardwaremessig, men når er vankelig å si noe om utenom at det ikke er altfor lenge til (kanskje 3 år) Uansett så er Apple ganske fornøyd med Marklar prosjektet. Men OS7 verjonen du referer til kom aldri på markedet da ingen representanter for hardwaresoftware industrien for pc markedet var særlig interesert. Men OSX for pc blir ganske sikkert et faktum, med mindre noe skulle skje som hindrer dette. Men i dag ser det lyst ut for alle mac elskere som sitter fast i pc verden :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...