Gå til innhold

Venteliste neste år (VGS)


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har noen spørsmål angående neste år, da jeg skal starte på videregående.

 

Trodde jeg hadde bestemt meg og tatt 3 valg som som var fornøyd med, også til høsten. Slik ble det da ikke.

Jeg valgte Studiespesialisering som førsteønske, Bygg- og Anleggsteknikk som andreønske, og Elektrofag som tredjeønske. Men jeg vil ikke på noen av de, jeg vil inn på musikk! Eller rettere sagt; jeg skal inn!

Jeg vet jeg har gode nok karakterer og alt det der, men siden jeg ikke har Musikk på noen av valgene mine, hvordan kan jeg komme inn der?

Hvis jeg setter meg på venteliste, kan jeg fremdeles ha førsteønsket mitt sikra, liksom? :hmm:

Kan nevne at av totalt 15 plasser (har også tidligere vært utvidet), var det registrert 11 søkere, det vil jo si at det er stor sjanse for at jeg kan komme inn hvis jeg setter meg på venteliste tidlig, eller? Så lenge det ikke er noen som har musikk som andreønske, og ikke kommer inn på førsteønsket sitt såklart.

 

Håper virkelig det er noen som kan noe om dette, og kan svare ganske snart.

Takk på forhånd! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er ikke for å være frekk. Men iallefall slik det er her i Østfold

 

Byggfag, Elektro, og Almenn ligger alle på ca 3,5 i snitt for å komme inn. Musikk derimot ligger på opptil 4,5 og kanskje høyere. Hvis du ikke har kommet inn på noen av de andre tviler jeg på at du kommer inn på Musikk uansett hvor lenge du venter.

 

Hvilket fylke bor du i så kan jeg gi deg litt mer klare svar :)

 

Uff. Beklager at jeg ikke leste igjennom hele ordentlig. Misforstod og trodde du ikke hadde kommet inn! Men si hvem fylke så kan jeg gi nærmere fakta! :)

 

Uansett er det alltid best å få profesjonell hjelp når det gjelder slike emner, siden det faktisk kan avgjøre dine neste 3 år, og resten av livet.

 

http://vilbli.no/4daction/WA_Artikkel/?Bok...571&TP=03-07-07

Endret av HoaXed
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...