Gå til innhold

Ubrukt kontantsaldo Djuice kontant utbetalt?


Anbefalte innlegg

Hallois

 

Bestemoren min har en mobiltelefon som hun stort sett aldri bruker, men hver 15 mnd får hun en sms fra telenor at hun må lade opp kontoen ellers blir kontantsaldoen hennes slett (satt til 0 kr, mulig kortet ogs blir sperret?). Så da må jeg logge inn for henne på nettsiden til telenor og legge inn 25 kr (ladekort er jo minimum 150 kr).

 

Når jeg i dag da logget inn ser jeg at hun har over 500 kr i ubrukt ringesaldo og siste 30 mnd har hun et forbruk på totalt 3 sms..

 

 

Så det jeg da lurer på er om det er mulig å for henne å få denne saldoen utbetalt igjen?

 

Slik at hun f.eks. kan skifte til OneCall faktura og ha gratis mobil og slippe å bekymre seg for at kortet skal bli sperret eller kontoen nullstilt..

 

 

Mener å ha lest at talkmore tilbyr noe sånt mot et gebyr på 50 kr? ..skal se om jeg finner det igjen.

 

 

Håper noen kan komme med råd/erfaringer rundt dette.

 

 

På forhånd tusen takk fra meg og bestemor :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hallois

 

Ja fant et lite innlegg på telenor sine sider der det stod at vi kunne ringe 09000 om ringesaldo var slettet innen 5 mnd for å få utbetalt (med mindre d var "bonuspenger" osv..) så blir å ringe dem så snart jeg komme meg hjem på ferie og får fatt i bestemors mobil ;)

 

 

Takker :)

 

 

Edit: Glemte å legge til at hennes djuice kontant abb var utgått hos telenor, så hennes ringepriser er vel ca det samme som de var da hun fikk seg det abonnementet for mange år siden. F.eks. kr 3,99 per min til fastnettet :|

 

Litt lureri synes jeg å "utdatere" abonnement istedet for å oppdatere dem til de "nye" abonnementsnavnene de finner på når de setter ned prisene.. Drøyt

Endret av GKSaue
Lenke til kommentar

Sånne blir vel som regel korrigasjon? Dvs. at hvis du f.eks setter henne over på frifiks m / korrigasjon så vil hun starte på -500kr og ikke få regning før disse er i 0. Med hennes forbruk vil dette i det minste si "gratis" mobil i 16-17 mnd fremover (29kr*16mnd=464 kr).

Endret av SaianSupa
Lenke til kommentar

Joda, det blir vel kanskje slik, men ser lite poeng i frifiks også med hennes lille forbruk, da blir vel djuice kort&kontant eller noe sånt bedre siden det har 0 i mnd-avgift..

 

Om en uke er jeg hjemme og kommer til å ta en telefon til telenor for å høre hvilke muligheter hun har. forhåpentligvis kan hun få utbetalt de 500+ kr hun har på konto, men fra tidligere erfaring med telenor tviler jeg på dette blir tilfellet..

Lenke til kommentar
Joda, det blir vel kanskje slik, men ser lite poeng i frifiks også med hennes lille forbruk, da blir vel djuice kort&kontant eller noe sånt bedre siden det har 0 i mnd-avgift..

 

Om en uke er jeg hjemme og kommer til å ta en telefon til telenor for å høre hvilke muligheter hun har. forhåpentligvis kan hun få utbetalt de 500+ kr hun har på konto, men fra tidligere erfaring med telenor tviler jeg på dette blir tilfellet..

8984670[/snapback]

 

Nei, jeg tenkte egentlig bare for å slippe maset om sperring på kort&kontant. Med hennes forbruk så er det praktisk talt kun 29 kr i mnd for den sikkerheten en mobil er. Det er ikke ille, og frifiks vil ikke bli sperret.

Endret av SaianSupa
Lenke til kommentar

Hanskongen:

Har du ikke hørt Tele2 kompis reklamen på radioen?

 

..jeg vil ikke at bestemoren min skal bli oppringt av alle som har tele2 kompis sånn utav d blå ;)

 

Men seriøst, lite poeng for henne med tele2 kompis siden ingen andre i familien (som jeg vet) har tele2.

 

Det beste for henne er nok å få seg et onecall faktura abonnement, men det avhenger av hvordan telenor oppfører seg når jeg ringer i neste uke.

 

 

SaianSupa:

Nei ikke ille, men likevel teit å betale 300+ ekstra i året når hun kan få det gratis. Men mulig vi blir nødt til å beholde telenor til hun har brukt opp de pengene hun har inne på konto nå, da blir det vel muligens frifiks eller kort&kontant.

Endret av GKSaue
Lenke til kommentar
SaianSupa:

Nei ikke ille, men likevel teit å betale 300+ ekstra i året når hun kan få det gratis. Men mulig vi blir nødt til å beholde telenor til hun har brukt opp de pengene hun har inne på konto nå, da blir det vel muligens frifiks eller kort&kontant.

8997089[/snapback]

Neida. Det behøver hun ikke. Er bare å skifte til One Call, og kreve saldoen på kontantkortet utbetalt til konto (De trekker et gebyr på 50 kr fra beløpet)

Lenke til kommentar

Men du får ikke faktura uten at den overstiger 300,-.

 

Det billigste abonnementet hos Telenor med det forbruket er Fri20. Hvis man binder abonnmentet får man 500 i fratrekk på faktura. Bindingen kan fornyes etter 11 mnd.

49,- * 11 = 539. Minus 500 man får i fratrekk på faktura, = 39,- per år. Og fordi hun har 500,- i saldo fra før, og faktura må overstige 300 før den blir sendt ut, vil det ta ca 18/19 år før hun får faktura. (Hvis hun forsetter med 3 SMS per 30. måned, og ikke bruker mer enn de 20 gratis ringeminuttene hun har per mnd) Den eneste hun må huske er å binde abonnementet hver 11. mnd

Lenke til kommentar

I første omgang ble det å bare endre til nett&kontant-abb som førte til en endring i ringepris fra 3,99 kr per min til 0,89 kr per min til fattlf..

 

Fremdeles ikke særlig billig, men med det minimalistiske bruket til bestemoren min vil likevel de 500 kr på kontoen holde veldig veldig lenge..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...