Gå til innhold

Celeron M i bærbar? Erfaringer?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

jeg er farlig nær å kjøpe en Lenovo C200 bærbar PC. Disse leveres med enten Celeron M (modell 430), Core Duo eller Core 2 Duo-prosessor.

 

PC'en skal bare brukes til internett, Word og Powerpoint, så rent kraftmessig burde det vel holde med Celeron M (mye billigere). Celeron M har ikke så avanserte strømsparingsfunksjoner som de to andre, men hvor stor betydning har dette for batterilevetid og varmeutvikling?

 

Hvis det er noen her som sitter med en Celeron M-laptop av type 420, 430 eller 440, er jeg interessert i deres erfaringer mtp støy/batterilevetid! På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har hatt en celeron m i min Asus S5 i et par år nå, og denne prosessoren har overrasket veldig. Med sine beskjedene 1.3ghz klarer den fint brasene, og jeg har ikke hatt noe problem med å kjøre word, powerpoint, divx, explorer, firefox eller andre programmer. Har heller ikke noe å utsette på batterilevetid og varmeutvikling med min prosessor.

 

Om dette gjelder for dagens modeller, kan jeg ikke svare på, men jeg kan umulig tro at Intel velger å gjøre nyere modeller dårligere enn eldre. Mao, en celeron m vil fungere utmerket til ditt bruk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...