Gå til innhold

Få neon light til å autmatisk følge etter kniv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har kjøpt EffectsLab Pro.

Jeg klarer å lage neon light effekt på pinnen(Action film) på effectsLab Pro (ikke raske bevegelser), men jeg må drive å lage nye neon light-effekter på hver "frame". På tutorial videoen sier han som driver å forklarer at man ikke trenger å lage nye neon light effekter på hver enkelt "frame". Noen som vet hvordan man kan få neon light effekten til å skjønne "hvor" kniven(pinnen) er?

Takker for alle svar! :thumbup:

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Tror det beste er å sette en keyframe på hver enkelt frame. Det de mente i tutorialen var sikkert at hvis du satte to keyframer med 10 frames mellomrom fyller inn Effectslab de framene som mangler. Men det stemmer ikke alltid.

Skal du få neonlighten til å følge bevegelsen til kniven automatisk helt korrekt, er nok den eneste måten å fange opp bevegelsene til kniven med ett motion capture kamera. Men slikt utstyr er bare for profesjonelle og koster flesk.

Endret av Speik
Skrevet
Skal du få neonlighten til å følge bevegelsen til kniven automatisk helt korrekt, er nok den eneste måten å fange opp bevegelsene til kniven med ett motion capture kamera.

8969574[/snapback]

...elller bare bruke et program som har motion tracking, f.eks After Effects. Motion capture brukes vel neppe til såpass trivielle ting som dette.

• 4 uker senere...
Skrevet

Interressant! Håper det går, men lurer bare på hvilken software man må bruke for å få dette til å virke?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...