Gå til innhold

Avbetaling på PC?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Min bror vil gjerne kjøpe seg en ny PC, til spill for det meste, og da lurer jeg ganske enkelt på om noen vet om en nettbutikk e.l. hvor det ikke blir sinnsykt mange tusen ekstra i pris ved å handle på avbetaling. Skjønner ikke helt alt som står på komplett.no etc om nominell rente og alt det der. Trenger harde fakta!

På forhånd tusen takk for all assistanse. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som generelt prinispp: Leketøy man ikke har råd til å kjøpe cash, har man ikke råd til, og følgelig bør man ikke kjøpe det. Om han asbolutt må låne pengene, ville jeg heller prøvd å låne av f.eks foreldre om det er mulig, så slipper han å gjøre livet vanskelig for seg senere om han skulle få betalingsproblemer.

Om du synes det er vanskelig å regne på nominelle renter, månedsgebyrer osv så pleier det å stå hva du totalt må betale. Eksempelvis hos mpx.no, kommer en PC til 8995 på totalt 11821 på 3 års avbetaling. Neppe veldig forskjellig hos komplett. På 5 års avbetaling blir totalbeløpet 13945.

Forbrukslån i ymse former (forbrukslån i bank, kredittkortbruk, avbetalingsavtaler i butikker) er generelt de absolutt dyreste lånene som finnes og noe man bør holde seg unna, det mener i alle fall jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...