Gå til innhold

BK: Tårn i uvær


Anbefalte innlegg

Hei alle! Det var en periode med ganske spennende vær i tønsberg idag. Tenke og prøve å få et litt dramatisk uttrykk på slottsfjellet når muligheten bydde seg. Vet ikke hvor godt det kom fra på bildet....Konvertert til s/h og lagt til noe støy. tar veldig gjerne imot tilbakemeldinger på hva som funker og ikke funker. en fortsatt trivelig dag til dere! :)

EDIT: Lagt til en liten ramme

post-104402-1183163297_thumb.jpg

Endret av Gertab
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ble nesten seende litt ut som en gammel horrorfilm, men det var kansje det som var meningen også? :)

 

I hvert fall svært anderledes fra mitt bilde som jeg tok der i fjor.I solskinn og varme

 

Slottsfjellet V

 

For min del ser jag at jeg kansje burde gått litt til siden slik du gjorde, så ikke tårnet bare blir seende ut som en diger kulisseplate :blush:

 

Edit: Liten stavefeil

Endret av ColaDranker
Lenke til kommentar

Jeg synes det er tøft. Å klage på støy i et slik bilde blir helt feil, og jeg regner med at støyen er tilsiktet. Deillig når ikke alt er en klinisk steril digitalisert fremstilling av virkeligheten. Støy må til noen ganger. Ganske ofte, faktisk.

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar

Heisann! Takk for tilbakemeldinger alle sammen. Som jeg skrev var støyen tilsiktet og synes det passer på enkelte bilder istedenfor teknisk perfekte og skarpe bilder som kan bli kjedelig. Kan nok være enig at det ble litt lite spenning i bildet, skulle gjerne hatt noe i som livet det opp mer siden jeg ikke fikk til den dramatikken i skyene som jeg hadde håpet på. Utsnittet ble valgt så trangt siden det var en del forstyrende elementer rundt, er ikke noen tilhenger av og fjerne og legge til ting som ikke er der i PS (litt juks i mine øyne :) ). Kom gjerne med fler tilbakemeldinger da jeg har mye igjen og lære. Mvh Gert A

Lenke til kommentar

Jeg lurer på hva den gløden rundt tårnet er. Den er svak, men synes veldig godt på forhåndsvisningen, og jeg syns det ser litt rart ut.

Dramatikk i skyer får du med curves, og deretter male inn det som skal påvirkes av curves, hvis du er photoshop-bruker da.

Ganske tøft, jeg får også den følelsen av gamle skrekkfilmer. I den sammenheng er det kult at det ikke er for mye kontrast. Det er fristende å hente ut så mye dramatikk og kontrast som overhodet mulig, men da kan det gamle uttrykket bli dempet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...